Brno – Mladík Ondřej Pivec, nejpopulárnější český varhaník, se představil domácímu publiku na festivalu Jazzfest. Sbormistr a hudební ředitel brooklynského kostela na Coney Islandu s sebou do Brna přivezl směsici jazzu, gospelu, ale také r´n´b.
„Bílý kluk za varhany“ se vrátil domů. Pivec zahrál v Brně
Bílý kluk za varhany v kostele pro černochy? Ne nesmysl, ale skutečnost. Ačkoliv do New Yorku přišel Pivec jako neznámý hudebník, dokázal se vypracovat. Ve světové metropoli nikoho příliš úspěchy z domova nezajímaly, a tak rodák z Brna začínal od nuly. Postupně dosáhl postu ředitele ve výše zmíněném kostelu, kde dodnes působí jako varhaník i sbormistr.
„Chci být v prostředí, kde hudba vzniká – vzniká z prostředí, jaké tu lidé jedí jídlo, jak se pohybují, na co tančí nebo co vidí v televizi. Na muziku má vliv všechno,“ tvrdí milovník gospelu.
Sám přiznává, že svou světlou pletí působí spíš jako „atrakce“, ačkoliv v dobrém slova smyslu. „Je to vlastně taková rarita,“ usmívá se. „Dostanu se tak k věcem, ke kterým bych se jako černoch nedostal.“ Paradox, nemyslíte?
V Brně Ondřej Pivec vystoupil v triu neobvyklého složení. Se slovenským jazzovým klavíristou Klaudiem Kováčem a bubeníkem Martinem Novákem zahrál repertoár z desky It´s About Time, vydané před třemi lety v New Yorku.