Praha - Českým pojišťovnám se v době krize daří. Za první čtvrtletí letošního roku uzavřely meziročně o 4,5 procenta více smluv, největší zájem byl o životní pojistky. Lidé se pojišťují také proti platební neschopnosti, nemoci či ztrátě zaměstnání. Asociace českých pojišťovacích makléřů si taky zvolila pojišťovny roku, ve svých kategoriích vyhrály Kooperativa, Pojišťovna České Spořitelny a Evropská Cestovní Pojišťovna.
Pojistky za krize táhnou
Zdeněk Voharčík, předseda Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) České televizi uvedl, že se české pojišťovnictví přibližuje evropskému standardu, kdy se zavádí na trh produkty, které kryjí nová, dosud nevnímaná rizika. U firem například prudce vrostl zájem o pojištění rizika platební neschopnosti, podobně je to i u lidí, ti se bojí zejména nemoci nebo ztráty práce.
„Jak občané, tak podnikatelské subjekty a všichni, kteří pojištění využívají ke krytí rizik tuto službu možná i více než před krizí chápou jako jistotu, která jim pomůže přežít tíživé období,“ podotýká místopředseda AČPM Dominik Štros.
Problémy nemají ani samotné pojišťovny. „Z analýz, které provádíme, ať už se týče jejich zdraví, solventnosti a ztotožňujeme se vlastně s názorem lídrů trhu, že trh je velmi stabilní. Neznamená to však, že nebude nějaká konsolidace trhu v budoucnu, to nemůžeme vyloučit,“ uvedla pro Českou televizi Romana Benešová ze společnosti KPMG.
Trh teď ovlivňuje několik faktorů, negativně například nižší výběr pojistného u aut nebo méně prodaných hypoték. Naopak růst zájmu o pojištění rizik nebo o klasické pojištění spojené se spořením situaci kompenzuje. Podle asociace makléřů se tak trh ani v dalších měsících výrazněji nepropadne.