Na nákup čekají zákazníci dny až týdny. Rozvážkové firmy hlásí extrémní zájem

Společnosti Rohlík.cz a Košík.cz, které rozvážejí nákup až domů, mají plné objednávky minimálně na tři dny dopředu. Současně mají o polovinu víc nových zákazníků. Rohlík.cz tak například zavedl čekací lhůtu pro objednání na svých webových stránkách. Zákazníci Tesca pak mohou na nákup v některých lokalitách čekat až tři týdny.

Nejdelší čekací lhůty má aktuálně společnost Tesco. U ní doručí nákup na vybrané adresy například ve Středočeském kraji až 2. dubna. Na vybranou adresu třeba v Libereckém kraji není volný termín do 5. dubna. Na dotaz k situaci se společnost Tesco České televizi nevyjádřila.

Extrémní zájem

„Zájem zákazníků Rohlik.cz je extrémní. Aktuálně jsme vyprodaní do čtvrtka,“ řekla PR manažerka firmy Zdeňka Svobodová Kuhnová. Proto navyšují kapacity. „Tak, abychom dokázali otevřít další časová okna pro objednání i v těchto dnech,“ dodala.

Nákup s dovážkou až domů využívají nejen současní zákazníci. „Dramaticky nám narostl podíl nových zákazníků na celkových objednávkách. Jejich podíl je nyní přes 10 procent, což je nárůst zhruba o 50 procent,“ doplnila. 

Frontám se ale zákazníci nevyhnou. I když objednají on-line,  firma pro velký zájem zavedla čekací lhůtu. Ta nakupujícím oznámí, kolik zákazníků je před nimi a jak dlouho budou přibližně čekat.

Na hraně kapacity

Větší zájem o doručování nákupů potvrzuje i společnost Košík.cz. U ní se na nákup může čekat až šest dní. „Jsme už několik dnů na hraně kapacity,“ řekl tiskový mluvčí firmy František Brož. „Problém je spíše s možnostmi skladu. Právě rychlost vyskladňování je pro on-line supermarkety momentálně limitující.“

Jen od minulého týdne jim přibývají noví zákazníci každý den. „Platí, že zhruba od středy minulého týdne až do pátku se každý den počet nových zákazníků zdvojnásobil,“ dodal.