Praha – Zhruba dva zákazníci za minutu si v tuzemsku objednávají jídlo až do domu nebo do práce. Měsíčně je to už přes 90 tisíc zásilek. Většinu takto objednaného jídla snědí muži, nejoblíbenější zůstává asijská a středomořská kuchyně.
Jídlo až do domu si oblíbily tisíce Čechů
Poctivý burger, který ale místo na talíř putuje do polystyrenového obalu, termotašky a za pár minut k zákazníkovi do kanceláře. Takový způsob stravování si oblíbily tisíce Čechů a rozvozovým firmám právě teď začaly žně. Restaurace s donáškovou službou jsou tak jedny z mála podniků, které se nejvíc těší na podzimní plískanice a zimu. Pokud prší nebo sněží, počet objednávek okamžitě vyskočí o 30 procent nahoru.
Navíc už dávno neplatí, že by se všude obědvalo úderem dvanácté. Polední špička začíná až v jednu odpoledne a pokračuje zhruba do tří hodin. Češi také později večeří, nejčastěji až kolem deváté.
I když gurmáni a šéfkuchaři v posledních letech nejvíce velebí regionální kuchyni, Češi si svíčkovou se šesti domů příliš neobjednávají. „Co se týče pizzy, tak nejvíc letí Quattro Stagioni, z asijské kuchyně většinou sushi,“ uvedl Peter Varga, ředitel pro ČR, FoodPanda.cz.
V tom Češi ale zdaleka nejsou sami. Nejvíce italského jídla se sní sice v Evropě, ale také na africkém kontinentě. V Thajsku je největší poptávka po japonském sushi a v Senegalu se sní nejvíce francouzských palačinek a croissantů. „Je to tím, že lidé rádi vyzkouší to, co si doma jen tak neuvaří. Třeba udělat dobré sushi je těžké a pec na pizzu taky každý nemá,“ řekl Varga.
Objednávky jídla s rozvozem až domů nebo na stůl do kanceláře jsou čím dál populárnější na celém světě. Stále více lidí si pak oběd nebo večeři objednává přes mobilní telefon.