Jídlo až do domu si oblíbily tisíce Čechů

Praha – Zhruba dva zákazníci za minutu si v tuzemsku objednávají jídlo až do domu nebo do práce. Měsíčně je to už přes 90 tisíc zásilek. Většinu takto objednaného jídla snědí muži, nejoblíbenější zůstává asijská a středomořská kuchyně.

Poctivý burger, který ale místo na talíř putuje do polystyrenového obalu, termotašky a za pár minut k zákazníkovi do kanceláře. Takový způsob stravování si oblíbily tisíce Čechů a rozvozovým firmám právě teď začaly žně. Restaurace s donáškovou službou jsou tak jedny z mála podniků, které se nejvíc těší na podzimní plískanice a zimu. Pokud prší nebo sněží, počet objednávek okamžitě vyskočí o 30 procent nahoru. 

Navíc už dávno neplatí, že by se všude obědvalo úderem dvanácté. Polední špička začíná až v jednu odpoledne a pokračuje zhruba do tří hodin. Češi také později večeří, nejčastěji až kolem deváté. 

image_524141
Zdroj: ČT24

I když gurmáni a šéfkuchaři v posledních letech nejvíce velebí regionální kuchyni, Češi si svíčkovou se šesti domů příliš neobjednávají. „Co se týče pizzy, tak nejvíc letí Quattro Stagioni, z asijské kuchyně většinou sushi,“ uvedl Peter Varga, ředitel pro ČR, FoodPanda.cz.

V tom Češi ale zdaleka nejsou sami. Nejvíce italského jídla se sní sice v Evropě, ale také na africkém kontinentě. V Thajsku je největší poptávka po japonském sushi a v Senegalu se sní nejvíce francouzských palačinek a croissantů. „Je to tím, že lidé rádi vyzkouší to, co si doma jen tak neuvaří. Třeba udělat dobré sushi je těžké a pec na pizzu taky každý nemá,“ řekl Varga. 

Co si lidé domů nejčastěji objednávají
Zdroj: ČT24

Objednávky jídla s rozvozem až domů nebo na stůl do kanceláře jsou čím dál populárnější na celém světě. Stále více lidí si pak oběd nebo večeři objednává přes mobilní telefon.

Jídlo až do domu si oblíbily tisíce Čechů (zdroj: ČT24)