Prodej nových automobilů v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy v Norsku, Švýcarsku, na Islandu a v Lichtenštejnsku, v červenci meziročně vzrostl o 2,6 procenta. V srpnu pak růst zrychlil na 5,5 procenta. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Počet registrací v srpnu dosáhl 903 143.
Evropské prodeje vozů táhly v srpnu automobilky Renault a Toyota
Nejvíce se v srpnu dařilo automobilkám Renault a Toyota, které zvýšily prodej o 13 procent, respektive o 12,5 procenta. Koncernu Volkswagen, jenž stále bojuje s aférou kolem emisních limitů, v srpnu vzrostl prodej o 2,8 procenta. Samotných vozů Volkswagen se ale prodalo o 4,4 procenta méně. Škoda Auto, která je rovněž součástí skupiny Volkswagen, prodej meziročně zvýšila o 14,7 procenta. To byl vůbec nejlepší výsledek v rámci celé skupiny VW Group.
V evropské osmadvacítce bez Malty se počet registrací v srpnu zvýšil o 5,6 procenta na 865 047 vozů, což je vůbec nejlepší srpnový výsledek za deset let.
Za prvních osm měsíců roku se počet registrací nových vozů zvýšil o 4,4 procenta na 10,56 milionu. Dva největší trhy ale zaznamenaly opačný vývoj. Zatímco v Německu se v srpnu prodalo o 3,5 procenta vozů více, britský trh zaznamenal pokles o 6,4 procenta. Pokračoval tak v červencovém propadu, který činil 9,3 procenta.
KPMG na letošní rok očekává růst evropského trhu do pěti procent, na příští rok předpovídá slabší růst, nebo i stagnaci. „Evropský automobilový trh bude omezovat nejen nasycení některých trhů, ale také vyprodaná kapacita řady výrobců, která neumožní navýšit výrobu nejžádanějších modelů,“ dodal Linhart.