Energydrinky Semtex a Erektus bude vyrábět Kofola

Praha – Tuzemská jednička ve výrobně nealko nápojů Kofola se rozroste. Pod její křídla bude nově patřit společnost Pinelli vyrábějící energetické nápoje Semtex a Erektus. Zástupci Kofoly o tom dnes informovali na tiskové konferenci. Společnosti se dohodly, že cenu transakce zveřejňovat nebudou.

„Provedená akvizice plně zapadá do naší strategie. Značky společnosti Pinelli jsou na trhu úspěšné, mají bohatou historii a vhodně rozšíří naše portfolio. V neposlední řadě se jedná o zdravou společnost,“ uvedl generální ředitel Kofoly Jaroslav Barták. „Věříme, že v tomto segmentu je velký prostor pro lokálního hráče. Z takové pozice totiž kdysi startovala i samotná Kofola,“ dodal.

Energetické nápoje podle Jiřího Vlasáka z Kofoly, který byl pověřen vedením nového projektu, v nabídce firmy dosud chyběly. Přestože celkový podíl energetických nápojů na trhu není příliš velký, jsou jednou z posledních kategorií nealkoholických nápojů, která roste a nejspíš bude růst také v příštích několika letech, dodal. Zatímco v ČR činí roční průměrná spotřeba zhruba dva litry energetických nápojů na osobu, například v sousedním Rakousku je vyšší až pětinásobně.

Jiří Vlasák, Kofola

„Když si srovnáme spotřebu energetických nápojů v České republice, tak zatím pořád zaostáváme za západní Evropou, zatímco v jiných segmentech jsme je již předběhli, nebo minimálně dohnali.“

Kolik Kofola za Pinelli zaplatí zůstává otázkou. „V obchodním rejstříku má firma údaje pouze za rok 2008 a 2009 a v těch letech byla ztrátová. Cena by tak neměla překročit sto milionů korun,“ míní odborník na fůze a akvizice ze společnosti Redbaenk Radek Schmied.

Kofola se více zaměří na podporu prodeje Semtexu

Podle Vlasákova odhadu by se měla investice Kofole vrátit během několika let, protože Pinelli nyní vykazuje dobré ekonomické výsledky. Doba návratnosti prý bude záviset především na tom, jak agresivní marketingovou strategii nový majitel zvolí. „Podíváme se na marketingovou podporu značek Semtex a Erektus,“ řekl Vlasák. Prioritou pro Kofolu bude hlavně značka Semtex, uzavřel.

Společnost Kofola je součástí stejnojmenné nápojářské skupiny Kofola sídlící v Polsku. Skupině loni výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 88 milionů korun. Kromě Polska a Česka působí Kofola také v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Firma Pinelli byla založena v roce 1993. Po počáteční orientaci na ovocné nápoje se zaměřila na výrobu energetických nápojů. V roce 1995 uvedla na trh jako první v Česku nápoj tohoto typu pod názvem Semtex Exkluzive energy drink, poté následovaly další značky. Dnes má na českém trhu s energetickými nápoji zhruba desetinový podíl.

Semtex
Zdroj: ČT24/Pinelli

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 12 mminutami

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
13:51Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
13:34Aktualizovánopřed 5 hhodinami

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 7 hhodinami
Načítání...