Praha – Český telekomunikační úřad (ČTÚ) dnes zkritizoval Českou poštu. Nedostatky v její práci jako například ukládání zásilek na pobočkách bez pokusu o jejich doručení podle něj přetrvávají. Pošta má podle pravidelné hodnotící zprávy ČTÚ i nevhodnou otevírací dobu, na obsluhu si zákazníci musejí počkat v dlouhých frontách a informace, které lidem poskytuje, prý také nejsou dostačující. V průběhu roku 2009 úřad kontroloval, zda pošta napravila nedostatky, které jí vytýkal v předchozích letech.
Česká pošta svoje loňské nedostatky nenapravila
Předseda Českého telekomunikačního úřadu Pavel Dvořák
„Tyto následné kontroly byly zaměřeny zejména na nedostatky, při nichž se nesprávný postup či nevyhovující stav vyskytuje soustavně. Výsledky kontrol prokázaly, že k požadované nápravě ze strany České pošty nedošlo.“
Zatímco počet reklamací pro poškození nebo úbytek obsahu u zásilek s dodejkou klesl o desetinu, počet odůvodněných reklamací narostl o téměř 140 procent. K tomu výraznou měrou přispěla i změna v obchodní politice České pošty, která začala sporné případy vyřizovat ve prospěch zákazníků. V příštích dvou letech by se měl požadavek doručování do druhého dne zvýšit na 95 procent zásilek.
ČTÚ loni provedl na poštách 18 kontrolních akcí a uložil šestnáct pokut v celkové hodnotě téměř 2,3 milionu korun. Pošta loni přepravila přes půl miliardy obyčejných poštovních zásilek, což je o téměř 16 milionů méně než v roce 2008. Počet doporučených zásilek klesl o čtyři procenta na 110 milionů.