Za týden si elektronickou dálniční známku koupilo přes 16 tisíc řidičů. Největší zájem byl o roční

Za první týden řidiči koupili 16 a půl tisíce elektronických dálničních známek za bezmála 25 milionů korun. Převážně se jednalo o roční kupony. Mezi prodejními kanály dominuje e-shop edalnice.cz, kde proběhlo 80 procent transakcí. České televizi to potvrdil Martin Opatrný z Centra dopravních informačních systémů (CENDIS).

Nejčastěji řidiči nakupovali přes oficiální on-line obchod. „K pondělí evidujeme jen na e-shopu téměř 14 tisíc nákupů za více než 20 milionů korun. Hackerské útoky se nakonec nepotvrdily,“ uvedl Opatrný.

Na pobočkách České pošty se do pondělí prodalo přes dva tisíce dálničních známek za více než tři miliony korun. Méně než šest set lidí pak využilo nákup skrze síť čerpacích stanic EuroOil.

  • E-shop edalnice.cz: 13 733 kusů za 20 361 045 korun
  • Česká pošta: 2178 kusů za 3 250 370 korun
  • EuroOil: 591 kusů za 871 990 korun
  • Celkem: 16 502 kusů za 24 483 405 korun

Řidiči by měli platnost nové známky nastavit až od doby, kdy jim skončí dosluhující kupon

Stávající nalepovací roční kupon platí až do konce ledna. Někteří řidiči si proto omylem koupili na leden známku dvakrát. „Elektronické dálniční známky začnou platit od 1. ledna 2021, ty stávající papírové ale platí až do 31. ledna. Lidé si tedy mohou elektronickou známku koupit již nyní, pokud ale mají stávající roční, doporučujeme nastavit platnost nové až k 1. únoru,“ řekl Opatrný.

Při nákupu na poště nebo EuroOilu je pak nutné správně zadat registrační značku. Při chybě je možné ji opravit jen do 15 minut od pořízení známky na stejné pobočce.

Načítání...