U Českých Budějovic začaly přípravné práce na stavbu dalších úseků dálnice D3, která bude sloužit i jako obchvat krajského města. Ředitelství silnic a dálnic ale zatím nepodepsalo smlouvu s vítěznou firmou na úsek mezi Úsilným a Hodějovicemi. Jiný uchazeč totiž napadl zadání zakázky ve výběrovém řízení. Stroje na tomto úseku tak pracují jen v provizorním režimu.
U Českých Budějovic začaly přípravné práce pro stavbu dálnice D3. Začne se na konci března
„Problém je ten, že obě stavby musí probíhat kontinuálně, abychom neztratili dvanáct měsíců ve výstavbě. Oba úseky by měly být hotové v létě v roce 2022,“ připomíná Vladimíra Hrušková z českobudějovického ŘSD.
Českobudějovický obchvat patří mezi nejdražší projekty této dekády. Oficiálně má stavba začít až na konci března. Ředitelství silnic a dálnic přesto vyzvalo vítězné konsorcium firem Salini Impregilo a Doprastav, aby začalo s pracemi už k prvnímu březnovému dni.
„V pátek 29. března oficiálně zahájíme stavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice–Třebonín, letos ještě začneme stavět první část obchvatu od Úsilného do Hodějovic,“ řekl ve středu ministr dopravy Dan Ťok. D3 se tak stane nejrozestavěnější dálnicí v Česku, najednou by se mohlo stavět skoro 40 kilometrů. Letos se řidičům otevře osmikilometrový úsek z Bošilce do Ševětína.
Z jihočeské části dálnice D3 je aktuálně v provozu necelých 50 km a dalších třicet se staví. Celkem by krajem mělo vést zhruba 113 kilometrů. Tato část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem podle ŘSD hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.
Přes Středočeský kraj povede zbývajících přibližně 58 kilometrů mezi Prahou a Meznem. Kdy bude dálnice hotová v celé délce, není jasné, termín se stále posouvá. „Předpokládám, že pokud všechno půjde alespoň průměrně normálně, pak nejpozději v roce 2024 bychom chtěli stavět. Zprovoznění by vycházelo s harmonogramy staveb, které tam máme, zhruba nejpozději na rok 2028,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.