Praha - Dlouho očekávaná oprava brněnské dálnice D1 může začít. Neúspěšné stavební firmy, Eurovia CS a Habau, se neodvolaly proti výsledkům výběrových řízení. Ředitelství silnic a dálnic tak může v následujících týdnech podepsat smlouvy s vítěznými společnostmi - sdružením firem Colas CZ a Porr a konsorciem OHL ŽS s Alpine Bau. Opravy začnou v úsecích mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.
Opravě části D1 už nic nebrání, neúspěšné firmy se neodvolaly
Neúspěšní uchazeči nejprve proti výsledkům tendrů podali námitky. ŘSD ale jejich výhrady neuznalo, proti čemuž se obě společnosti mohly bránit podáním námitky k antimonopolnímu úřadu. Během desetidenní lhůty, která končila o půlnoci ze čtvrtka na pátek, se tak ale nestalo. Podle mluvčí ředitelství silnic Martiny Vápeníkové proto ŘSD od příštího týdne začne jednat s vítězi tendrů o předání stavby.
Na třech úsecích D1 je situace stále nejistá
Zatím nejistá je ale situace na zbylých třech úsecích dálnice D1, jejichž rekonstrukci ředitelství silnic nabídlo do veřejných soutěží. V úseku Velká Bíteš – Devět křížů vyprší dalšímu stěžovateli lhůta pro podání stížnosti k antimonopolnímu úřadu koncem příštího týdne a v úsecích Loket–Hořice a Šternov–Psáře se neúspěšní uchazeči o stavební práce proti výsledkům tendrů odvolali.
O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.