Hlávkův most v Praze podstoupí první část rekonstrukce. Technická správa komunikací (TSK) vymění nejpoškozenější přechodové panely mezi jednotlivými částmi soumostí. Informaci potvrdila mluvčí TSK Barbora Lišková. Práce začnou 22. dubna, výměna skončí 11. května 2020. Auta budou jezdit v jednom pruhu, tramvajovou dopravu opravy neomezí.
Oprava Hlávkova mostu začne na konci dubna. Auta budou jezdit v jednom pruhu
Opravovat se bude úsek dlouhý 107 metrů. TSK odstraní všechny vrstvy vozovky a vybourá poškozené prefabrikované desky. Dále opraví konzoly trámového mostu, na které budou poté namontovány nové desky. Rekonstrukce nemine ani asfaltové izolační pásy.
„Práce budou probíhat pouze s omezením automobilové dopravy, která bude svedena do jednoho jízdního pruhu dle postupu prací. Tramvajová doprava na mostě bude bez omezení,“ uvedla Lišková.
Určité opravy vyžaduje také výzdoba mostu, tedy například plastiky, sloupy či reliéfy obličejů na jeho plášti. V dobrém stavu nejsou ani římsy a zábradlí.
Část mostu u Vltavské bude zbourána
Podle odborné studie, kterou v březnu představil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), není bourání mostu nutné. Výjimkou je pouze část mostu, která ústí na Vltavskou. Tu tvoří takzvaná předpjatá konstrukce a odborníci doporučují ji zbourat a nahradit novou. Ředitel Kloknerova ústavu ČVUT Jiří Kolísko tehdy uvedl, že je na mostě řada neuralgických bodů, které bude nutné opravit.
Hlávkův most je 13. mostem na Vltavě od jihu Prahy a slouží pro silniční a tramvajovou dopravu. Železobetonový most se stavěl ve dvou etapách, v rozmezí let 1909–1912 a poté 1958 až 1962. Od roku 1958 je památkově chráněný.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla mezi Císařským ostrovem a Trojou lávka pro pěší. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Vedení Prahy také řeší opravu Libeňského mostu. Ve špatném stavu je rovněž Palackého most a Praha plánuje opravit spodní části Barrandovského mostu.