Cyklostezky jsou spíše na okraji Brna. V centru chybí

Brno - Nové cyklostezky se dočkali obyvatelé Brna. Trasa spojuje jižní část města s jeho středem a vyšla na více než čtrnáct milionů korun. Někteří lidé ale upozorňují, že stezek vedoucích do centra je stále příliš málo a běžné silnice jsou pro ně kvůli bezohledným řidičům nebezpečné.

Poslední říjnový týden se otevřela nová cyklostezka v Brně. Trasa za čtrnáct a půl milionu korun vede z Horních Heršpic až k Renneské ulici. Kilometr a půl dlouhá stezka podél Svratky už vede i na opačné straně břehu řeky. „Na tuto cyklistickou stezku navazuje i stezka Kšírova-Sokolova a cyklistická stezka k nábřeží. Celkem tak má trať okolo tří kilometrů,“ uvedl starosta městské části Brno-jih Josef Haluza (ČSSD).

Kritici ale tvrdí, že jedna nová trasa Brno nezachrání. Cyklostezek je podle nich málo a většinou jsou umístěné na okraji města. „V hlavním dopravním prostoru, kde by se měli cyklisté pohybovat bezpečně a pohodlně, pořád chybí i základní infrastruktura jako cyklopruhy. Problém je v přístupu k nejslabším účastníkům provozu – cyklistům a chodcům. Při rekonstrukcích se nemyslí na ně, ale prioritně se řeší motoristé,“ kritizoval současný stav Darek Galle ze sdružení Brno na kole.

1 minuta
Hovoří Darek Galle
Zdroj: ČT24

Vedení Brna ví, že centrum města mnoho cyklostezek zájemcům nenabízí. „Základní důvod je ten, že centrum Brna je koncipováno velmi složitě. Jsou zde úzké profily silnic i chodníků. Cyklostezky tak není kam umístit,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Navíc jsou podle Žáry nové cesty pro cyklisty finančně náročné. „Do budoucna proto město půjde spíše cestou budování cyklopruhů. Ty by se mohly dostat i do centra města,“ dodal Žára.

Nejnovější projekt plánuje propojit pomocí cyklopruhu střed Brna například s městskou částí Líšeň. Následovat by mohla i další místa. Vedení Brna chce totiž vytvořit po městě celou síť cyklopruhů. „Hodláme vytipovat vhodné chodníky a spojit pomocí cyklopruhů centrum s cyklostezkami, které jsou v okolí Brna,“ řekl Žára.

Přístup magistrátu oceňuje cyklista a olympijský vítěz z Tokia z roku 1964 Jiří Daler. Problém vidí spíše v bezohledných řidičích. „Myslím si, že vedení města se snaží. Bohužel je centrum stále málo sjízdné. Aut je hodně a pohyb cyklistů po silnicích je nebezpečný. Mě ve městě dvakrát srazili. Jednou do mě narazil řidič zezadu a podruhé mi překřížil cestu, když jsem jel z kopce. Řidiči jsou často dost bezohlední,“ postěžoval si Daler.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...