V Luhačovicích zahájili sezonu symbolickým otevřením pramenů. Letos v komornějším duchu

 V Luhačovicích na Zlínsku zástupci města, kraje i tamních lázní symbolicky otevřeli prameny. Letos se akce uskutečnila později než obvykle a ve zkrácené podobě. Lázeňské město tím zahájilo novou sezonu, kterou zbrzdila a poznamenala opatření související s pandemií koronaviru.

Otevírání pramenů se v Luhačovicích tradičně koná o druhém květnovém víkendu. Po nedělní mši jde vždy průvod městem, zastavuje se u jednotlivých pramenů, kde je folklorní program a farář pramen posvětí. Průvod obvykle přiláká tisíce lidí.

Letos akce začala v hale Vincentka, luhačovický folklorní soubor Malé Zálesí předvedl tradiční pásmo o otevření pramenů. Farář Hubert Wojcik pramenu také požehnal. Průvod poté prošel od Vincentky přes nedávno obnovenou kolonádu ke kapličce na druhé straně kolonády. Stržení roušky z úst sochy budovatele lázní Františka Veselého znamenalo, že se po koronavirové pauze znovu nadechují.

Luhačovice jsou na návštěvníky připraveny

Novodobá tradice svěcení pramenů, obnovená folklorním souborem Malé Zálesí na přelomu 80. a 90. let 20. století, nebyla doposud přerušena. „Jsme rádi, že dodržujeme tradici, byť letošní není v rozsahu a velikosti, na které jsme zvyklí. Je to signál návštěvníkům: těšíme se na vás, pojeďte sem, jsme připraveni a Luhačovice jsou nachystány tak, jak je znáte,“ řekl starosta města Marian Ležák (nez.).

Po pondělním uvolnění protikoronavirových opatření a s ním souvisejícím otevření hotelů a penzionů už začínají lázeňští hosté přijíždět. „Nabídli nám hned tento první termín, tak říkáme, jedem! Žádné obavy jsme neměli, ani nemáme,“ řekl jeden z prvních hostů, samoplátců Václav Mezuljáník. „Ještě to bude chvíli trvat. A myslíme si, že se lázně začnou opravdu plnit až v druhé půlce letošního léta,“ řekl generální ředitel Lázní Luhačovice Eduard Bláha.

Lázně Luhačovice mívají roční tržby pět set padesát milionů korun. Letos už kvůli omezením v souvislosti s koronavirem přišly o sto padesát milionů. Město se bude podle starosty snažit nalákat návštěvníky kampaní. Na konci května bude zveřejněn spot ve formě příběhu o tom, co Luhačovice nabízely v minulosti a co nabízejí nyní.