Podle údajů Českých drah se letní výluka dotkla asi padesáti procent cestujících. Zhruba 60 procent cestujících využívalo Dolní nádraží a 40 procent Brno-Židenice.
Stodenní výluka za 120 milionů byla kvůli opravám čtvrtého nástupiště a viaduktu u nádraží, který byl v havarijním stavu.

Stodenní výluka v Brně končí
Letošní výluky byly zatěžkávací zkouškou na následující dva roky. V příštím roce se na šest měsíců změní režim jízdy vlaků z Třebíče a Moravských Bránic, které by měly zajíždět na Dolní nádraží.
Po celý rok 2019 pak bude významně omezen provoz na celém brněnském hlavním nádraží. V podstatě po celou dobu platnosti jízdního řádu 2019 nebude možné přijet ze směrů Modřice, Brno-Chrlice a Brno-Slatina.

Situace na dolním nádraží v Brně

Oprava všech zanedbaných nádraží potrvá až deset let
Koleje u všech nástupišť se tak „od severu“ stanou kusými (slepými) a cestující budou muset jezdit vratnými soupravami InterPanter a RegioPanter, které nemusí objíždět lokomotiva.
Správa železniční dopravní cesty (SDŽC) už kvůli výluce plánuje úpravy Dolního nádraží, kde si lidé stěžovali na nedostatečné podmínky a služby. Měla by tak vyrůst vytápěná čekárna s toaletami, přibude druhé nástupiště a podchod.