Nádražní ulice je po několika měsících náročných oprav opět připravena přijmout automobilovou dopravu. Vrátí se na ni v sobotu v ranních hodinách. „Vše podstatné je na stavbě hotovo,“ sdělil investiční náměstek primátora Břetislav Riger (Ostravak).
Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě skončila. Auta se na ni vrátí v sobotu
Náklady na modernizaci frekventované tepny v centru města, která se opravovala ve dvou etapách, byly 171,5 milionu korun, řekla mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská.
Oproti projektu provedli zastupitelé málo změn. Na přání obyvatel města se však snaží některé plochy dodatečně ozelenit. „Budou zde keře místo betonového povrchu. Chceme najít další místa, kde bude možné ozelenit ulici,“ dodal investiční náměstek s tím, že je to však vzhledem k položeným inženýrským sítím problematické.
V první etapě se opravoval úsek Nádražní ulice od ulice 30. dubna až po Stodolní, letos na jaře navázaly úpravy až po ulici 28. října. Modernizace prvního úseku stála 89,6 milionu korun a město na ni získalo evropskou dotaci, druhou etapu za 81,9 milionu korun hradilo plně ze svého rozpočtu.
„Auta nově otevřený úsek projedou v sobotu. Protože ke kolaudaci dojde až o týden později, budou v úseku pro veřejnost umístěny tabule s výzvou, aby dbala zvýšené pozornosti při pohybu v této části města,“ uvedla Vojkovská.
Součástí obou etap modernizace byla výměna vodovodu a kanalizace i rekonstrukce plynovodu. Při letních výlukách tramvajové dopravy byl kompletně výměněn tramvajový svršek a spodek. Hluk z projíždějících tramvají by tak po opravách měl být menší než v minulosti. Opraveny byly i silnice a chodníky.
Pohodlnější nastupování do tramvají
Tramvajové zastávky Elektra a Stodolní jsou nově vybudovány jako zálivové. Chodci tak ze zastávky nastupují přímo do tramvaje a nejdou přes silnici, jak tomu bylo před opravou. Zastávka Elektra, která se rekonstruovala v druhé etapě, začne cestujícím sloužit o půlnoci ze soboty na neděli s termínem spuštění nových jízdních řádů.
„Jsem rád, že v Ostravě přibude další moderní nástupiště, které kromě zvýšeného komfortu a bezpečí přinese i nové možnosti dostat se do centra města pro handicapované cestující,“ řekl předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Opravy Nádražní ulice rozdělilo město na dvě etapy hlavně kvůli rozsahu celé stavby, která má na délku jeden kilometr. „Kdyby se uzavřela celá ulice, nastal by kolaps dopravy,“ sdělil Břetislav Riger, podle něhož o rozdělení prací na dvě části rozhodlo i to, že na první etapu mohla Ostrava čerpat evropské dotace.