Nádražní budova v Brně-Králově Poli neprošla výraznou rekonstrukcí už víc než šedesát let. V létě ji spolu s další tisícovkou nádraží převzala od Českých drah Správa železniční dopravní cesty. Nový majitel plánuje opravy na rok 2020. V první fázi chce opravit koleje a nástupiště. Jestli opraví i královopolskou budovu nebo postaví novou, menší, ještě není rozhodnuto.
Budova nádraží v Brně-Králově Poli je v dezolátním stavu. Nad její opravou visí otazník
Až tři tisíce párů nohou cestujících musí denně zdolat v nádražní budově v Králově poli nečekané překážky. Propady a praskliny v podlaze. Správa železniční dopravní cesty ale s opravou nespěchá. „Není to problém nějak zásadní. Ani havarijní ani statický. To znamená, že neohrožuje bezpečí,“ vysvětluje mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Kateřina Šubová.
Na drobné akutní opravy vyčlenila Správa železniční dopravní cesty 160 milionů korun. Investuje je ale jinam. Velké opravy plánuje na rok 2020. Chce opravit výstražná zařízení, kolejnice i nástupiště. V ideálním případě to spojit i s rekonstrukcí budov. Ta královopolská z roku 1954 je ale prý ale zbytečně velká a tím pádem drahá. Například na vytápění. „Možné je samozřejmě významné zmenšení objektu. Aby tady byly prostory pro cestující veřejnost, pro dopravce a samozřejmě zázemí pro řízení provozu,“ říká Kateřina Šubová.
Zbourat starou a nechat postavit novou budovu nádraží navrhovali už před šesti lety zastupitelé městské části Královo pole. S projektem na rekonstrukci přišel architekt brněnského letiště Petr Parolek. Společně s vedením městské části ale narazil na odpor magistrátu i části veřejnosti. Projekt přišel odpůrcům příliš megalomanský.
Tentokrát se chce k opravám přidat i brněnský magistát. Plánuje úpravy prostoru před nádražím. „Chceme tam zbudovat například parkoviště park and ride, které jsme odsouhlasili už v první etapě,“ vysvětluje náměstek primátora města Brna Richard Mrázek.