Královopolským nádražím projde každý pracovní den 3000 cestujích a další tisíce přestoupí z regionálních autobusů na tramvaje nebo trolejbusy. Řadí se proto mezi nejfrekventovanější v kraji. Stávající budova a přestupní uzel podle vedení radnice nevyhovuje současným potřebám a je proto potřeba ji od základu přestavět. A tak radní v čele se starostou oslovili brněnského architekta Petra Parolka, aby jim s řešením problému pomohl. Tak vznikl návrh terminálu připomínajícího letící vážku - produkt takzvané organické architektury, kterou se pyšní například stavby Jana Kaplického. Projekt kanceláře brněnského architekta, který už navrhl například terminál tuřanského letiště, by měl spojovat funkci nádraží a obchodní galerie. Trolejbusy a autobusy v něm zajíždí přímo do budovy.
„Hlavním účelem bylo zkvalitnit přestupní terminál městské hromadné dopravy a integrované dopravy Jihomoravského kraje,“ vyjmenovává důvody revitalizace nádraží starosta městské části královo Pole Ivan Kopečný (ODS). Megaprojekt za 700 milionů korun by přitom neplatila jen radnice, ale také kraj. Starosta je přitom přesvědčen, že nemá smysl hledat tak skvělému projektu alternativu.

Starosta ke stavbě nového nádraží
Starosta ke stavbě nového nádraží
Místostarostka Brna - Králova Pole ke stavbě nového nádraží
Někteří zastupitelé ale upozonují na to, že návrh byl vybraný bez výběrového řízení a nikdo nezjišťoval, jestli by nebyla levnější a výhodnější třeba pouhá rekonstrukce stávající budovy. „Nikde není zdokladováno porovnání, proč by tato varianta měla být výhodnější oproti revitalizaci stávajícího nádraží. jsme postaveni před hotovou věc a neměli jsme to kvalifikovaně posoudit,“ uvedla místostarostka městské části Brno - Královo Pole Helena Vařejková (SZ). Sedmisetmilionová investice v dobách krize se zdá mnoha zastupitelům příliš drahá.
Zdůvodnění dává opět starosta Kopečný. Projekt pro radnici vybírala státní firma PPP Centrum, která podle zákona nemá povinnost výběrové řízení vypisovat. „My jsme využili zákona, že je to zakázka malého rozsahu, takže jsme nevypisovali výběrové řízení. Pro je pouze jedna varianta a je natolik dobrá, že si myslím, že nemusíme provokovat další. A asi by se těžko našla lepší,“ dodal starosta. A k prosazení projektu mu zbývá už jen jediné, přesvědčit na únorovém zasedání královopolské zastupitelstvo.