Dopravní podnik Ostrava (DPO) bude investovat do svého tramvajového vozového parku. Vypsal proto zakázku na 40 nových nízkopodlažních tramvají se střední kapacitou, tedy do délky 25 metrů. Její hodnota se odhaduje na 1,4 miliardy korun.
Ostrava pořídí 40 tramvají. Za 1,4 miliardy korun
Každá z tramvají má nabídnout prostor pro 170 cestujících. „Všechny budou nízkopodlažní a plně klimatizované,“ zjistil redaktor České televize Lukáš Horák. Podnik chce na zakázku čerpat evropské dotace. Většina tramvají tak bude muset být dodána do konce roku 2018.
„V těch prvních se však cestující svezou už příští rok,“ dodal Lukáš Horák, podle něhož tím investice Ostravy do dopravní obslužnosti nekončí. V plánu je také nákup dalších čtyřiceti tramvají. Tentokráte ale s kapacitou pro 220 osob. Všechny mají být opět nízkopodlažní a klimatizované.
„Dopravní podnik se chce posunout do 21. století, ať už se týká ekologie, komfortu, bezpečnosti i ekonomiky provozu. Takže jsme v loňském roce významně obnovili třetinu vozového parku autobusů, významně jsme obnovovali elektrobusy a teď bychom chtěli takto obnovit i tramvajová vozidla,“ řekl ředitel DPO Roman Kadlučka.
„Zaměřujeme se na komfort pro cestující,“ vysvětlil ředitel. „Zajímavostí této soutěže je, že z důvodu transparentnosti bude soutěžena elektronickou aukcí. Měli bychom tímto docílit nejvýhodnější ceny,“ uvedl.
- DPO provozuje v Ostravě téměř sto linek? K letošnímu dubnu měl ve vozovém parku 290 autobusů, 262 tramvají a 63 trolejbusů. Z toho bylo 258 autobusů, 111 tramvají a 58 trolejbusů nízkopodlažních.
Do modernizace veřejné dopravy se v Moravskoslezském kraji v posledních devíti letech investovaly z evropských prostředků 2,2 miliardy korun. Peníze umožnily nejen vznik dopravních terminálů a zastávek, ale s jejich pomocí se pořídilo 256 autobusů, trolejbusů, tramvají a vlaků.
Lidé v Ostravě mohou od června také platit za jízdné bezkontaktní platební kartou. „Tato novinka je připravena ve všech vozech městské hromadné dopravy, tedy ve všech více než dvou tisících označovačích a šesti stech vozech,“ řekl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.
„Dopravci významně obměnili své vozové parky. Lidé cestují s větším komfortem a bezpečněji. Nová vozidla jsou ekologičtější a mnohem více spojů mohou používat postižení lidé. Podíl bezbariérových vozidel se za sledované období zvýšil o polovinu až dvojnásobně podle druhu vozidel,“ uvedla ředitelka Úřadu regionální rady Moravskoslezsko Kateřina Dostálová.
Ostravě přibyl nový dopravní uzel i vlaky
Největším projektem, s jehož financováním pomohly evropské dotace, bylo pořízení pěti vlakových souprav City Elefant. Na projekt za více než miliardu korun získaly České dráhy z EU 326 milionů korun.
Letos v únoru začal v Ostravě fungovat nový dopravní terminál Hranečník, který se stal jedním z nejdůležitějších přestupních uzlů v krajském městě. Po nové trati tam začaly jezdit trolejbusy, přibylo tramvají, které na terminál jezdí, a především tam končí jízdu téměř všechny autobusové spoje z okrajových městských obvodů a okolních obcí, jež dosud jezdily dál směrem do centra. Cestující z autobusů musí nyní dál pokračovat tramvajemi nebo trolejbusy.