Plzeň nakoupí od Škody Group trolejbusy za 935 milionů

Plzeň nakoupí od místní Škody Group až 53 krátkých a dlouhých trolejbusů Škoda. Dodávky jsou rozložené na roky 2023 až 2030. Celková hodnota kontraktu je 935 milionů korun. Ve středu to uvedl mluvčí skupiny Jan Švehla.

„Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) podepsaly se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodání až třiatřiceti trolejbusů typu Škoda 26Tr (12metrové) a až dvaceti trolejbusů typu Škoda 27Tr (18metrové),“ sdělil Švehla. Smlouva je uzavřena do roku 2030.

Vozidla budou zvláštní tím, že mají druhé dveře předsuvné jako tramvaje. „Na rozdíl od dveří tradičně používaných v autobusech výrazně rozšiřují nástupní prostor. To usnadňuje nástup vozíčkářů i rodičů s kočárky. Ve špičce umožňuje širší prostor pro rychlejší výměnu cestujících,“ řekl mluvčí.

Součástí vozidel budou trakční baterie, které umožňují provoz v úsecích bez trolejového vedení. Zajišťují tak obslužnost i ve vzdálenějších oblastech města. Cestujícím bude k dispozici moderní informační a odbavovací systém s obrazovkami, klimatizace a kamery.

PMDP si u Škody zatím objednaly devět vozidel Škoda 26Tr, které se v ulicích objeví postupně mezi lety 2023 a 2025, a čtyři vozidla Škoda 27Tr s dodávkou v roce 2025. Smlouva počítá i s opcí na dalších 24 trolejbusů typu 26Tr a šestnáct typu 27Tr s možností využití až do roku 2030.

„Dějiny Škody Group se před mnoha lety začaly psát právě v Plzni, která je stále srdcem výroby našich vozidel. Naše místní znalosti doplňujeme o zkušenosti PMDP, s nimiž spolupracujeme dlouhodobě. Dovedeme společně hledat taková řešení, která vyhovují cestujícím, řidičům i provozovateli,“ řekl Petr Novotný, prezident divize Components & Bus Mobility ve Škodě Group.

Plzeňská Škoda Electric ze Škody Group je největším evropským výrobcem trolejbusů, už jich dodala přes 14 500 do Evropy, Asie a USA. Dále vyrábí elektrobusy, trakční pohony a motory, tramvaje, elektrické vlaky, vagony do metra a důlní vozy.