Recenze: Dítě Bridget Jonesové téhle sérii sluší

„Milý deníčku, stalo se to ve chvíli, kdy můj život pomalu přestával být magnetem na trapasy a já si už nepřipadala jako diagnóza, ale normální ženská, která má slušný džob v televizi a v koupelně jen jeden kartáček na zuby. S tím se dá žít, když nebudu moc často myslet na to, že jeden ze dvou mužů mého života je mrtvý (božský děvkař Daniel Cleaver) a druhý ženatý (roztomilý suchar Mark Darcy).“ Bridget Jonesová je potřetí tady.

Nezdolná Bridget si řekla, že je čas na někoho třetího a vyzkoušela sex bez hranic se znalcem algoritmu lásky a sympaťákem Jackem, který jí šest hodin dokazoval, že udělala moc dobře. Jenomže to netušila, že za pár dní potká nerezavějící lásku Marka, jehož úpěnlivé pozvání do postele nešlo odmítnout. A bylo zaděláno na malér, neboť ze ženské bez chlapa se rázem stala těhulí, na jejíž mimino si činí nárok hned dva otcové, kteří si shodně myslí, že Bridget je ta nejlepší máma pro jejich potomka.

Úplně nové chyby

Třetí setkání s Bridget Jonesovou vychází z toho, že nemá cenu vracet se ke stejným chybám, když můžete dělat chyby úplně nové. Chyby ostatně uměla vždycky dobře, také jsou důvodem, proč ji máme rádi. I když tentokrát to vypadá, že za její požehnaný stav je třeba vzdát prozaický dík hlavně prošlým kondomům. Základní rozehrávka je jasná a provokuje k uzavírání sázek na to, kdo tohle otcovství a Bridget jako bonus urve pro sebe. Oba na to vlítli, oba to dali a oba si teď musí počkat (aby si diváci užili také trochu napětí), jak to dopadne.

Tentokrát jsi to ustála, našla rozum a smázla matný dojem z provařené dvojky (Bridget Jonesová s rozumem v koncích), která po slibné „jedničce“ jako by najednou nevěděla kudy kam. Patnáct let od chvíle, kdy Bridget Jonesová začala na filmovém plátně psát svůj deník, to možná dotáhne tam, kam celou dobu směřuje. A to podle slušného byť nijak převratného scénáře s hodně obehranou zápletkou, na kterém se podílela nejen autorka (tentokrát odložené) literární předlohy Helen Fieldingová, ale také Emma Thompsonová (Rozum a cit), která si k tomu ještě střihla nepřehlédnutelnou roli cynicky hláškující gynekoložky.

Její genderový imperativ zní: „Člověk (rozuměj žena) je (rozuměj chlapy) k životu nepotřebuje, zvládneš to sama.“ Což zřetelně definuje dámskou cílovku. A drsná hláška „Dívat se (rozuměj během porodu) do centra dění je jako dívat se na požár oblíbené hospody“, probere z odevzdané letargie zase pro změnu pánskou, doprovodnou suitu. Dalším krokem, který vyšel, je angažování režisérky nepřekonatelné „jedničky“ Sharon Maguireové, která dobře ví, co a jak a komu chce Bridget vlastně říct.

Chybí osvědčený predátor

Renée Zellwegerová má na tuhle vděčnou postavu, která to nikdy nevzdává, neprůstřelný monopol. I když si na její nový vzhled budete muset chvíli zvykat, bez ní se tahle látka točit nedá. Je to figura, na kterou se lze snadno napojit a která vítězí právě tím, že s ní začnete rychle sdílet její problémy, které se namnoze mohou podobat těm vašim. V pánské části castingu s přehledem vede modelově britský Colin Firth (Králova řeč), plný dokonale kontrolovaných emocí. Slušně do ústřední trojky zapadl odborník na vztahy a šestihodinový sex, sympatický nováček Patrick Dempsey.

Chlapi tu nejsou, jak někdy bývá zvykem, líčeni jako odporně necitliví sobci, ale naopak jako oddaně, odevzdaně a poddajně milující čekatelé na Bridgetinu přízeň, což mi (promiňte jistou zaujatost) připadá téměř obdobně dehonestující. Osvědčený predátor Hugh Grant, který by to vyvažoval, tu absentuje (údajně proto, že se mu nelíbil scénář), takže ho holky pro jistotu hned v úvodu filmu pochovaly. Ale jeden záběr v závěru signalizuje, že možná předčasně.

Dítě Bridget Jonesové svého tatíka pochopitelně najde, podobně jako Bridgetina filmová série znovu našla tón, kterým je schopná oslovit a který jí sluší. Přiznávám, že je to víc, než jsem čekal.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Na „něco menšího“ Pú pomyslel před sto lety. Nebyl to ale žádný med

Na Štědrý den roku 1925 se představil dnes jeden z nejslavnějších medvědů na světě. List London Evening News totiž otiskl povídku, kterou britský autor Alan Alexander Milne napsal o hračce svého syna. Hlavní hrdina se jmenoval Medvídek Pú. A i když tisíce dětských čtenářů hloupoučké zvířátko měly a mají rádi, těm nejbližším, včetně autora, přinesla jeho sláva i dost frustrace.
24. 12. 2025

Filmové písničky postupně lidoví, pohádky by se bez hudby neobešly

Česká televize na Štědrý den představí novou pohádku Záhada strašidelného zámku – v hlavních rolích s Oskarem Hesem a Sofií Annou Švehlíkovou. Hudbu k pohádce Ivo Macharáčka, bez níž by se přirozeně neobešla, složil Jan P. Muchow. Mnoho filmových písní z pohádek přitom časem zlidovělo a staly se přirozenou součástí repertoáru jejich interpretů. Mezi nimi třeba Kdepak ty ptáčku hnízdo máš z klasiky Tři oříšky pro Popelku nebo Miluju a maluju z Šíleně smutné princezny.
23. 12. 2025

Pařížský Louvre po krádeži šperků umístil na okna mříže

Pařížské muzeum Louvre nechalo nainstalovat mříže na okna galerie, kudy se dovnitř muzea před dvěma měsíci dostali lupiči, informuje agentura AFP. Při krádeži z 19. října pachatelé odcizili šperky v hodnotě 88 milionů eur (2,1 miliardy korun). Muzeum po loupeži zavádí přísnější bezpečnostní standardy.
23. 12. 2025

Zemřel Vince Zampella. Udával směr moderních videoherních stříleček

Při autonehodě v Kalifornii zemřel Vince Zampella, vývojář, který stál za řadou ikonických videoherních sérií, mimo jiné Call of Duty nebo nejnověji Battlefield. Zemřel ve věku 55 let při nehodě svého Ferrari na dálnici severně od Los Angeles. Úmrtí Zampelly potvrdila společnost Electronic Arts, vlastník herního studia Respawn Entertainment, které Zampella založil.
23. 12. 2025

Anděl Páně už dvacet let baví miliony „nenapravitelných hříšníků“

Od premiéry pohádky Anděl Páně uplynula letos dvě desetiletí. V televizi ji diváci viděli na Štědrý večer o rok později. Dnes už je tento příběh evergreenem vánočního programu, stejně jako pokračování, které vzniklo před dekádou. A tvůrci v čele s režisérem Jiřím Strachem a herci Ivanem Trojanem a Jiřím Dvořákem od té doby dostávají otázky, jestli dojde i na Anděla Páně 3.
23. 12. 2025

Zemřel britský hudebník Chris Rea, bylo mu 74 let

Ve věku 74 let v pondělí ráno po krátké nemoci zemřel britský kytarista a zpěvák Chris Rea, sdělil portálu BBC a agentuře PA mluvčí rodiny. Hudebník s charakteristickým chraplavým hlasem se proslavil mimo jiné písněmi The Road to Hell, Julia či Driving Home For Christmas. Svou bluesrockovou tvorbu představil několikrát i v Praze.
22. 12. 2025Aktualizováno22. 12. 2025

KVÍZ: Nejen Pelíšky. Jak dobře znáte vánoční filmovou klasiku?

Ve svátečním programu České televize nemůže chybět ani tuzemská filmová klasika. Například Štědrý večer si už mnozí diváci ani nedovedou představit bez Pelíšků. A i letos pobaví během Vánoc oblíbené komediální tituly. Ověřte si v přiloženém kvízu, jak dobře je opravdu znáte.
22. 12. 2025

Třetí díl Avatara je v kinech, v plánu jsou další

Kina po světě i v Česku promítají film Avatar: Oheň a popel – další část jedné z nejdražších filmových sérií. Oscarový režisér James Cameron má v plánu další dvě pokračování, osud náročného projektu je ale nejistý.
21. 12. 2025
Načítání...