Tento víkend začne modernizace dalšího úseku dálnice D1. Stavbaři se objeví na téměř devítikilometrové části mezi Koberovicemi a Humpolcem. Řidiči se tak musí připravit na dopravní omezení a sníženou maximální povolenou rychlost. Dohromady se bude mezi Mirošovicemi a Kývalkou opravovat šest úseků v celkové délce 60 kilometrů. To je doposud nejvíc za celou dobu modernizace, která začala v roce 2013.
Stavbaři začnou o víkendu pracovat na dalším úseku modernizované dálnice D1 u Humpolce
„Od sobotních ranních hodin začne montáž dopravního omezení, která potrvá až do nedělního večera,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Ještě letos se pak na úseku začne provizorně rozšiřovat pravý jízdní pás. To potrvá až do listopadu, kdy budou práce kvůli zimní přestávce přerušeny. Příští rok začnou stavbaři s rekonstrukcí vozovky ve směru na Prahu a také středního dělícího pásu.
U mimoúrovňové křižovatky u Humpolce se bude pracovat až v roce 2021
Opravám se ale vyhne přibližně kilometrová část u mimoúrovňové křižovatky u Humpolce mezi 90. a 91. kilometrem. Tam dálnice navazuje na opravovaný úsek od Humpolce až po Větrný Jeníkov. „Modernizace zbývajícího kilometru vozovky proběhne až v roce 2021, kdy bude provedena i modernizace pravého jízdního pásu dálnice a dokončovací práce,“ upřesnil mluvčí ŘSD Studecký.
Zakázku získala společnost Eurovia, která dálnici opraví téměř za 1,1 miliardy korun. Odhad silničářů byl přitom zhruba o 50 milionů nižší. Hotovo má být v roce 2021.
Mezi Mirošovicemi a Kývalkou tak už zbývá začít s modernizací posledního desetikilometrového úseku mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi. Tam opravy začnou až příští rok, protože Ředitelství silnic a dálnic muselo vypsat výběrové řízení znovu. Zakázku získala společnost PORR s částkou 1,35 miliardy korun bez daně. Kvůli prodlevě mezi podáním nabídek a vybráním zhotovitele ale nakonec firma odmítla smlouvu podepsat. Druhé výběrové řízení už ŘSD vypsalo, nabídky mohou firmy posílat do října.
Modernizace dálnice D1 mezi Prahou a Brnem začala v roce 2013. Skončit měla podle původních plánů už minulý rok. Teď se počítá s rokem 2021. Doposud silničáři opravili 90 ze 161 kilometrů, dalších 52 je právě teď v rekonstrukci. Letos se žádný opravený úsek neotevře. Příští rok by se měly otevřít dva, v celkové délce 16 kilometrů.