Německé dráhy Deutsche Bahn (DB) a odbory strojvedoucích GDL se dohodly na předčasném ukončení stávky, která měla původně trvat do pondělního večera. O mzdových sporech budou dále jednat. Podle informací ČTK se nákladní vlaky rozjedou v neděli večer a osobní doprava se vrátí k běžnému jízdnímu řádu od noci na pondělí. Stávka ochromila dopravu nejen v Německu, ale narušila i železniční spojení s Českem. České dráhy uvedly, že jsou s německými dopravci v kontaktu.
Stávka německých strojvedoucích skončí dříve. Dráhy a odbory chtějí jednat
O dřívějším konci stávky už od rána německá média spekulovala, protože zástupci Deutsche Bahn a odborů se v noci sešli k jednání.
Stávku zahájili v úterý večer strojvedoucí nákladních vlaků, od středy se k nim přidali i jejich kolegové z osobní dopravy. Protest chtěli odboráři původně ukončit v pondělí v šest hodin večer, podle nového ujednání s DB se ale v neděli večer vrátí do práce nákladní strojvedoucí a od pondělní druhé hodiny ráno budou opět pracovat i strojvůdci osobních vlaků.
I v pondělí musí cestující počítat s možnými výlukami
I přes návrat k běžnému jízdnímu řádu musí v pondělí cestující podle DB počítat s možnými výlukami, které budou souviset s postupným obnovováním provozu. V případě nákladní dopravy, která se rozjede v neděli večer, bude návrat k normálnímu provozu trvat několik dní, dodaly dráhy.
Kvůli sporu o mzdy a lepší pracovní podmínky stávkují strojvedoucí od listopadu už počtvrté. Odbory GDL požadují snížení počtu pracovních hodin z třiceti osmi na třicet pět týdně pro pracovníky ve směnném provozu se zachováním plné mzdy, zvýšení měsíční mzdy o 555 eur (zhruba 13 650 korun) a také jednorázovou kompenzaci tři tisíce eur (73 400 korun) kvůli inflaci. DB nabízejí zkrácení pracovní doby na třicet sedm hodin týdně, větší snížení hodinového závazku již podmiňují nižší mzdou. Podle DB si strojvedoucí ročně vydělají včetně příplatků a bonusů 45 tisíc až 56 tisíc eur.