Baťův kanál je téměř na suchu. Místo proudu vody jsou v plném proudu stavební práce. Povodí Moravy totiž začalo s opravami dalšího úseku mezi Huštěnovicemi a Babicemi. Stát budou více než 13 milionů korun.
Lodě na Baťově kanálu vystřídala technika. Opravuje se po 80 letech provozu
Ještě v září se po hladině Baťova kanálu proháněly lodě. Teď už by tomu tak být rozhodně nemohlo. Úsek z Huštěnovic do Babic si o rekonstrukci už dlouhá léta říkal, od výstavby před osmdesáti lety ho nikdo neopravoval.
„Je to trasa dlouhá přibližně kilometr a 600 metrů. V tuto chvíli zde usazujeme kámen, který bude součástí břehového opevnění,“ vysvětlil mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař. Opravy jsou nutné i kvůli cyklostezce, která vede podél kanálu.
„Pokud by nedošlo k opravě, tak by mohlo dojít k podemletí břehů až po cyklostezku a k uzavření cyklostezky, protože provoz na ní by byl nebezpečný,“ řekl ředitel Baťova kanálu Vojtěch Bártek.
Podobný pohled na dno kanálu se před rokem naskytl také místním od Vnorov až po Strážnici. Tehdy Povodí Moravy na opravách proinvestovalo za dva úseky třicet milionů korun, letos zhruba polovinu.
„V letošním roce se opravuje jenom malý kousek. Oprav Baťova kanálu vzhledem k provozu, který tu v současné době je, je potřeba více,“ uvedl Bártek. „Každoročně tou jednou plavební komorou v průměru propluje více než tři a půl tisíce lodí a samozřejmě na stavu vodní cesty to je vidět,“ doplnil Chmelař.
Opravy neomezí ani provoz přilehlé cyklostezky. Veškeré práce se budou provádět z druhého břehu nebo z koryta kanálu. Hotovo by mělo být do konce dubna příštího roku.