Městská autobusová linka, která by jezdila tunelem Blanka a vedla z pražského Smíchova do Dejvic, již není tabu. Organizátor dopravy ROPID o ní sice stále nechce slyšet, ale na požadavky radnic městských částí začíná přívětivě reagovat magistrát. Linka by mohla spatřit světlo světa koncem roku.
Z Anděla do Dejvic by mohly jezdit autobusy. ROPID je ale skeptický
Že by mohla vzniknout nová expresní autobusová linka podobná smíchovsko-jihoměstské 125, která by jezdila po Městském okruhu z oblasti Anděla do Dejvic, se začalo hovořit již před zprovozněním tunelového komplexu Blanka. Stojí o ni městské části Praha 5 a 6, rozhodující slovo však mají magistrát a Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (ROPID). A ROPID zřízení takového spojení odmítá.
V minulosti šlo hlavně o peníze. Nyní však argumentuje městská příspěvková organizace především tím, že nemá dost řidičů a vozidel. „Bylo nutné upřednostnit jiné požadavky městských částí,“ vzkázal radnicím mluvčí ROPIDu Filip Drápal.
Svůj postoj však mění magistrát. Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) dal najevo, že by zřízení nové expresní linky přece jenom mohlo připadnout v úvahu. „Nemůžeme se nechat limitovat počtem řidičů. Musíme udělat takové podmínky, aby spoj mohl být objednán,“ zdůraznil.
Dolínek ale vidí jiné problémy. Jde především o to, kudy přesně by měly autobusy jezdit, aby někde neuvízly v koloně. Problém může nastat i s financováním. Praha 5 je ochotna podílet se na objednávce nové expresní linky, ale Praha 6 ne. „Městské části tady nejsou od toho, aby plnily nebo braly na sebe povinnosti, které jednoznačně patří do kompetence hlavního města. Městské části rozhodně by neměly financovat hromadnou dopravu,“ zaznělo od starosty šesté městské části Ondřeje Koláře (TOP 09).
Na případné zavedení expresní linky by mohlo dojít na přelomu roku. Do té doby budou mít cestující na výběr ze dvou dosavadních možností, jak cestovat z Anděla například na Dejvickou. Buď mohou jet metrem, v tom případě ale musí přestupovat na Můstku, nebo přímou tramvajovou linkou, které však trvá cesta téměř dvacet minut. Autobus by mohl být více než dvakrát rychlejší.