Dopravní podnik města Brna dokončil dvě významné letní opravy tramvajových tratí. Změny by měly usnadnit cestování na Nových sadech a v ulici Veveří. Na pravidelné trasy se vrací tramvajové linky 3, 8, 10 a 11. Opravy tratí a tří zastávek vyšly městskou firmu na 106 milionů korun.
Tramvaje v Brně se vrátily na pravidelné trasy. Skončily opravy Veveří a Nových sadů
Rekonstrukce Veveří ulice měla několik etap. V létě dělníci opravili téměř sedm set metrů dlouhý úsek od ulic Jana Uhra po Žerotínovo náměstí. Zastávka Grohova je tam nyní bezbariérová.
„Trať je připravená na zvýšenou zátěž kvůli vedení objízdné trasy při stavbě Velkého městského okruhu Žabovřeská II. Budou tudy jezdit všechny tramvajové linky směřující do Bystrce - 3, 11 a X11, která bude náhradou za linku číslo 1,“ připomněla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Stavba začne pravděpodobně koncem října.
Dopravní podnik města Brna do oprav ulice Veveří vložil šedesát milionů korun bez daně. Podílely se na nich i městské firmy Brněnské komunikace a Brněnské vodárny a kanalizace. Oprava vyhrazených jízdních pruhů a další práce stály Brněnské komunikace 11,5 milionu korun. Rekonstrukce kanalizace a vodovodu vyšla na 27,5 milionu.
Zelené koberce se pokládají za provozu
V ulici Nové sady v úseku Hybešova-Poříčí jsou v kolejišti nové travnaté pásy, které mají přispět ke snížení hluku. „Předpěstovávají se v trávníkové školce nedaleko Brna. Na místo je pracovníci dováží v rolích o šíři asi padesát centimetrů, které rozbalují na upravenou zeminu vybavenou zavlažovacím zařízením,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Pokládka travnatých pásů s květinami bude pokračovat během prvních zářijových víkendů. Dopravu to neovlivní. Oprava 730 metrů trati a rekonstrukce dvou bezbariérových zastávek Soukenická a Křídlovická vyšla na 46 milionů korun.