Pražské vedení chce, aby vnější okruh kolem města vedl mezi Březiněvsí a Satalicemi pod povrchem. Rada pošle své stanovisko Ředitelství silnic a dálnic. To bude mít konečné slovo, protože jde o státní investici. Silničáři zatím váhají nad třemi variantami.
Praha chce okruh na severovýchodě pod zemí. Konečné slovo bude mít stát
Zahloubená varianta severovýchodní části Pražského okruhu počítá s tím, že pod zemí pojedou auta všude, kde to je možné. Mělo by jít o zahloubení v průměru osm metrů pod povrchem.
„Preferovaná tunelová varianta získala od ŘSD kladné hodnocení z ekonomického hlediska, zároveň má minimální negativní vliv na občany žijící v jejím okolí. S ŘSD budeme nadále spolupracovat na tom, aby se stavba okruhu mohla realizovat co nejrychleji a zároveň co nejméně poškodila dotčená území,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
ŘSD ale má ještě dvě varianty, jak by nakonec mohla stavba 520 Březiněves–Satalice vypadat. Výrazně se neliší trasou. Základní verze počítá s obvyklým vedením po povrchu. Poslední varianta naopak kromě zahloubení navrhuje ještě vznik tří ražených tunelů o celkové délce přes tři a půl kilometru.
Pražský okruh by měl být po dokončení dlouhý 83 kilometrů. Je zatím hotová zhruba polovina, ale jde o dva izolované úseky. Na západ a jih od Prahy se jezdí po okruhu mezi Ruzyní a Modleticemi, na východě metropole od Běchovic k Satalicím. Chybí úsek Modletice–Běchovice na jihovýchodním okraji Prahy a severní část Pražského okruhu z Ruzyně přes Suchdol a Březiněves do Satalic. Ředitelství silnic a dálnic v současnosti počítá se zprovozněním všech úseků na severu Prahy v letech 2028 až 2029. Jihovýchodní část okruhu by mohla být hotová v roce 2025.