Praha začala budovat další záchytná P+R parkoviště. Ta slouží k tomu, aby na nich řidiči mohli svá auta nechat a pokračovat po městě hromadnou dopravou. Po deseti letech na nich ale metropole zároveň navýšila cenu, někde až pětinásobně.
Praha buduje nová záchytná parkoviště, na stávajících zdražila
Za šest měsíců vznikne u hostivařského nádraží nové záchytné parkoviště pro téměř osmdesát aut. Na Černém mostě se stavba parkovacího domu P+R za více než pět set milionů dokončuje. Jeho kapacita bude 880 míst.
Parkovišť podobného typu Praha provozuje dvacet. V srpnu se po víc než deseti letech zvedly ceny za denní stání. Na čtyřech lidé platí sto korun a na devíti padesát. Dosud kromě jednoho byla cena dvacet korun za den.
„Projevuje se to spíš tím, že auta parkují mimo parkoviště a na parkovišti je poloviční nájezd. Z nějakých 160 aut jich přijede přes den osmdesát,“ poznamenal dozor parkoviště Roman Brázda. „Vadí mi to a chci to nějak řešit. Možná auto nechám v nejbližší obci a popojedu stanici MHD,“ plánuje jedna z řidiček.
Testovací podzim
Technická správa komunikací bude vytíženost parkovišť i to, jak se zvýšení cen odrazilo na zájmu řidičů, vyhodnocovat během podzimu. Výsledek předá městu. „Zejména nám jde o měsíce září a dále, protože se doprava vrací do normálu s příchodem dětí do škol,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy Barbora Lišková.
Zvýšení cen bylo podle vedení Prahy nutné kvůli zvyšujícím se nákladům na investice do nových parkovišť i údržbu těch stávajících. Jen za loňský rok byly ztráty třináct milionů korun.