Stání na placených Park and Ride parkovištích (P+R) v Praze se od srpna většinou prodraží. Hlavní město jich momentálně provozuje dvacet. Dosud vyšlo celodenní parkování na placených P+R parkovištích, s výjimkou toho u Kongresového centra, na dvacet korun. Nyní bude parkování dražší, výrazně víc řidiči zaplatí v centru města. Cílem je, aby lidé, kteří do města přijíždějí například za prací, zaparkovali na okraji metropole, a poté použili MHD.
Cena stání na většině P+R parkovištích v hlavním městě se od srpna zvýšila
Praha se dlouhodobě potýká s hustou dopravou. Cílem města tak je, aby lidé více využívali metro, tramvaje nebo autobusy. K tomu mají sloužit právě P+R parkoviště, na kterých lidé svůj vůz odstaví, aby dále do centra města pokračovali s využitím MHD.
„Například po Barrandovském mostě denně projede i více než 140 tisíc aut,“ připomněla redaktorka ČT Monika Nováková s tím, že momentálně se staví i velký parkovací dům na Černém Mostě. „Právě kvůli nákladným investicím se alespoň podle vedení města přistoupilo k cenové úpravě za parkovné,“ dodala.
„Zdražení probíhá zhruba po deseti letech, kdy nám přibývají nová parkovací místa, případně se nyní dokončuje parkovací dům na Černém Mostě, také se mění technologie, a údržba těchto parkovišť je pro Prahu velmi nákladná,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK Praha) Barbora Lišková. Dodala, že například loni byla Praha ve ztrátě 13 milionů korun.
TSK: Parkování na P+R je stále atraktivní
TSK Praha zatím neočekává, že zdražení parkování na P+R parkovištích by řidiče nutilo více jezdit autem přímo do centra. A to ani v souvislosti s tím, že podražila i pražská MHD. „Tato parkoviště jsou stále atraktivní – cenově i svým umístěním u MHD. Parkování v centru vyjde řidiče mnohonásobně dráž,“ doplnila Lišková.