Zemřel herec a moderátor Vladimír Čech

Praha - Po těžké nemoci ve věku 61 let zemřel dnes ráno v Praze známý herec a moderátor Vladimír Čech. Lidé si Vladimíra Čecha kromě jeho divadelních rolí pamatují především z úspěšné televizní soutěže Chcete být milionářem? Vysílala se od roku 2000 pět let a o její oblibu se Čech zasloužil jako její první moderátor. V letech 2001 a 2003 byl díky ní v anketě TýTý vyhlášen nejoblíbenějším moderátorem. Poslední rozloučení s Čechem se bude konat v Divadle ABC ve středu 27. března od 11:00 hodin. Přístup veřejnosti je možný od 10:30.

Vladimír Čech se narodil 6. července 1951 v Praze. Vystudoval pražskou DAMU a v roce 1978 začal pracovat v ostravském studiu Československé televize, ale z politických důvodů musel odejít a mohl pracovat pouze v rozhlase a oblastních divadlech. Už po událostech ze srpna 1968 musela z politických důvodů Československou televizi opustit i jeho matka Heda Čechová, tehdy populární hlasatelka.

Během své kariéry vystřídal řadu divadelních scén - Divadlo Petra Bezruče v Ostravě, Slezské divadlo Opava, Těšínské divadlo v Českém Těšíně, Státní divadlo Oldřicha Stibora v Olomouci, Východočeské divadlo Pardubice, Činoherní studio Ústí nad Labem a Středočeské divadlo Kladno.

Na Vladimíra Čecha vzpomíná jeho herecký kolega Jiří Hromada

„Vláďa byl velký bojovník, do poslední chvíle hledal možnosti, jak nad nemocí zvítězit. Bojovníkem byl i jako herecký kolega. Prožil si léta na oblasti v regionálním divadle a až poté přišel do Prahy, jak říkají herečtí mistři, to je opravdová cesta herce. Jeho cesta byla vskutku profesionální, na které si vedle lokálních úspěchů zažil i úspěchy celostátní. Vždycky byl plný humoru, rozdával dobrou náladu a bylo s ním dobře – lidská bytost, která předávala jenom radost.“

2 minuty
Zemřel moderátor a herec Vladimír Čech
Zdroj: ČT24

Zahrál si desítky různorodých rolí, patřily k nim třeba Vavřena ve Filozofské historii, Edmund v Králi Learovi, Merkucio v Romeovi a Julii, titulní role v Hamletovi a Cyranovi z Bergeraku, Antonio ve hře Antonius a Kleopatra, Jiří ve hře Kdo se bojí Virginie Woolfové? nebo Jago v Othellovi.

Od roku 2006 působil v Městských divadlech pražských, hrál v poslední době například Karenina ve slavné Tolstého hře, jednu z hlavních rolí v dramatizaci Márquezova románu Sto roků samoty a také v inscenacích Gold za všechny peníze či Saturnin. Před týdnem měla v Rokoku premiéru adaptace Čapkových Povídek z jedné a druhé kapsy, kterou autor a režisér Arnošt Goldflam nazval Věštkyně, vraždy a jasnovidci. Čechovu roli v ní alternuje Vladimír Marek.

V letech 1990 až 1992 byl Vladimír Čech poslanecem České národní rady. Ani v této době však divadlo zcela neopustil, hostoval tehdy v pražském Činoherním klubu. V poslední době se divadlu věnoval společně s moderováním několika televizních pořadů, jeho hlas je známý také z dabingu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Brněnský Provázek prověřuje Darwinovy ceny

Vyšlápnout zasněženou horu Fudži v teniskách. Udělat si selfie s medvědem. Čistit komín ručním granátem. To jsou příklady způsobů, jak zemřít a získat za to Darwinovu cenu. Oceněními udělovanými za úmrtí, která si lidé přivodili vlastní hloupostí, se inspirovala novinka Darwin & co. v brněnském Divadle Husa na provázku. Nechce být ale jen sledem bizarních historek.
před 7 hhodinami

Pohádky nemusí děti jen hladit, i smutek patří k životu, říká Goldflam

Česká kina promítají celovečerní loutkový film Pohádky po babičce, inspirovaný knihou divadelníka, herce a spisovatele Arnošta Goldflama. Ten se navíc stal předobrazem postavy ovdovělého dědy, jemuž vnoučata pomáhají vypořádat se se smutkem. Postavičku i namluvil. Díky Pohádkám po babičce, natočeným režiséry ze čtyř zemí, si podle Goldflama malí diváci uvědomí, že i smutek k životu patří. „Tvůrci si myslí, že se děti musí jenom hladit, ale to jim vytváří špatný obraz, jak to chodí v životě. Jsou i smutné a tragické věci,“ poradil v Interview ČT24 autorům pohádkových příběhů.
před 13 hhodinami

V Albertině středověk neskončil, středověk trvá

Název aktuální výstavy Gothic Modern ve vídeňské Albertině lze chápat různě. Můžeme ho vnímat jako gotickou, tedy gotizující modernu, ale i jako gotiku, jež je stále moderní.
9. 11. 2025

Trezor i sklo proti granátu. Bezpečnost památek střeží nejrůznější opatření

Bezpečnostní rám a trezorová místnost s ochranou proti ohni a střelám. Tyto nejdůležitější prvky zamezují poškození nebo ukradení po korunovačních klenotech hned druhé nejcennější nemovité památky v Česku – relikviáře svatého Maura na zámku v Bečově nad Teplou. Možnosti ochrany pamětihodností obvykle určuje výše dostupných finančních prostředků. Vybavení, zázemí a bezpečnostní postupy je neustále nutné obnovovat.
9. 11. 2025

Egyptští experti žádají evropská muzea o navrácení starověkých artefaktů

V Egyptě odstartovala nová kampaň, která vyzývá evropská muzea k navrácení řady starověkých exponátů odcizených během období evropského kolonialismu, píše deník Arab News. Iniciativa přichází krátce po otevření nového Velkého egyptského muzea.
8. 11. 2025

„Humor pomáhá udržet si zdravý rozum“. Mladí Ukrajinci u fronty točí filmy

Válka jim vzala domovy, bezpečí i dětství. Projekt Generace Nika nabízí filmové školení pro mladé Ukrajince žijící u válečné fronty. Pod dohledem profesionálů točí krátké filmy, režírují je, píší scénáře a hrají hlavní role. U zrodu projektu byl tragický příběh básnířky a malířky Veroniky. „Nika pro mě byla symbolem té generace, s kterou pracujeme,“ říká autor projektu, kameraman ČT Vojtěch Hönig.
8. 11. 2025

Rekonstrukce pražské Invalidovny může začít. Chybí už jen pokyn ministerstva

Obnova pražské Invalidovny s dostavbou moderní přístavby má začít v roce 2026. Projekt za více než dvě miliardy korun bude největší investiční akcí v historii Národního památkového ústavu. Ten má podporu nové vlády a nyní čeká už jen na souhlas ministerstva kultury, aby mohl vyhlásit tendr na dodavatele stavby. Veřejnosti by se Invalidovna mohla otevřít v roce 2030.
8. 11. 2025

Safíry z Cejlonu? Loupež v Louvru připomněla koloniální dluhy

U šperků ukradených z Louvru není zajímavé jen, kdo je vzal, ale i kde se vzaly. Objevují se totiž čím dál hlasitější otázky po původu těchto artefaktů. Loupež v pařížském muzeu přitáhla pozornost k jejich koloniální minulosti.
7. 11. 2025
Načítání...