Praha – Cirk La Putyka se obyčejně prohání v manéži, visí na lanech nebo provozuje další akrobatické kousky. Tentokrát se ale soubor ocitnul v nahrávacím studiu, kde vznikal první soundtrack k divadelnímu představení Risk. Živá hudba je totiž u jejich představení nedílnou součástí, bez níž by vystoupení bylo poloviční.
La Putyka teď Riskuje i v hudbě
Hudba by přitom měla zaujmout i ty, kteří vystoupení neviděli - tvůrci si dali záležet, aby soundtrack fungoval taky samostatně. Struktury představení sice zůstaly, aranže se však dodělávaly až poté. Kmotry výsledné desky se stali zpěvák Monkey Business Matěj Ruppert a motokrosař Petr Kuchař.
„Oproti samotnému představení najdete na albu bohatší aranže a písničkovější formy skladeb, zároveň jsme se snažili, aby deska respektovala živelnost a poetiku živého uvedení. Můžete se zároveň těšit na pestrou a žánrově nesvázanou hudbu,“ uvedl Jan Balcar, který na nahrávce pracoval přes čtyři měsíce.
„Podle mě je La Putyka nejlepší umělecký soubor současnosti. V životě jsem, co se týče konfrontace s divadlem, nezažil větší zážitek,“ prohlásil Ruppert. Stejný názor zřejmě mají i v zahraničí, kde čeští akrobati směle konkurují světové scéně.
Představení musí být promyšlená do posledního detailu, dokonce i ty prvky, které vypadají jednoduše, se řídí jasnými postupy. Hra Risk se zabývá samotnou hranicí risku. Snaží se odhalit, zda je možné si na riskování vytvořit závislost, a jaká se za ni případně platí cena.
La Putyka přichystala na začátek prosince pro své nejvěrnější fanoušky ochutnávku z nově chystaných projektů. „Jeden režíruje Jiří Havelka, jmenuje se Playground, tématem je dětské hřiště,“ přiblížil principál Rostislav Novák. „Druhé představení se jmenuje Airground a je o hledání pevné půdy pod nohama ve vzduchu a režíruje to Tomáš Rychetský,“ dodal. Premiéru budou mít obě nová představení zkraje příštího roku.