Praha – Pražský dopravní podnik (DPP) předběžně vyčíslil škody spojené s prasklým potrubím ve stanici metra A Dejvická na více než dva miliony korun. Při havárii, k níž došlo dvanáctého prosince, natekla voda do stanice a provoz metra se na několik hodin zastavil. Poškozeny byly rozvodné sítě, osvětlení veřejných prostor, stropní konstrukce vestibulu i nástupiště metra Dejvická. Strojovna a šachty výtahu ve stanici byly zaplaveny. DPP bude chtít zaplacení škody po stavební firmě. Společnost OHL ŽS ale pochybení odmítá.
Havárie vody na Dejvické: Škody přesáhnou 2 miliony korun
Dělníci na Dejvické opravovali stropní desku stanice a během prací překopli vodovodní potrubí, o kterém prý nevěděli. Před budovou generálního štábu začal vyvěrat obří gejzír vody, která následně zaplavila vestibul u výstupu z metra na Vítězném náměstí. Dopravní podnik pak musel přerušit provoz metra mezi Dejvickou a Náměstím Míru. „Po této havárii, kterou způsobili pracovníci OHL ŽS, vyčíslil DPP škody předběžně na více jak dva miliony korun,“ uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl s tím, že celková výše škod ještě není konečná.
O havárii vodovodu více zde:
Dopravní podnik chce ještě v příštích dnech vyčíslit škody, které mu způsobilo samotné přerušení provozu a nutnost zavedení náhradní autobusové dopravy. „Oceňuji velmi profesionální přístup záchranných a provozních složek v průběhu mimořádné události ve stanici metra Dejvická. Díky včasnému zásahu se podařilo předejít dalším škodám, a to zejména v samotné stanici. Oproti původním předpokladům byl provoz obnoven daleko dříve a omezení dopravy pro cestující trvalo nejkratší možnou dobu,“ konstatoval ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Podle Štábla DPP po prošetření události dospěl k názoru, že za havárii jednoznačně mohou pracovníci společnosti OHL ŽS. Ti po nehodě tvrdili, že podle dokumentace, kterou měli k dispozici, o vodovodu nevěděli. Podle Štábla si ovšem firma měla veškerou dokumentaci k inženýrským sítím na staveništi zajistit. DPP požaduje, aby mu společnost veškerou škodu zaplatila. Na základě smlouvy by OHL ŽS měla mít uzavřeno proti škodám pojištění.
Společnost ovšem možnost provinění odmítá. „Neprodleně po odstranění havárie jsme odeslali na Dopravní podnik hl. m. Prahy oficiální dopis se všemi podrobnostmi a doklady, které svědčí o tom, že společnost OHL ŽS, a.s., nenese vinu na této události,“ řekl vedoucí kanceláře generálního ředitele OHL ŽS Tomáš Psota. Firma prý čeká na výsledky šetření. „Pokud by byla prokázána vina na straně naší společnosti, jsme celou záležitost připraveni řešit ve spolupráci s naší pojišťovnou,“ dodal Psota.