Chytré hodinky prošly prvním poklesem, stáhly je Apple Watch

Celosvětový trh s chytrými hodinkami ve druhém čtvrtletí zaznamenal první pokles v historii. Dodávky se meziročně snížily o 32 procent na 3,5 milionu přístrojů, a to zejména kvůli propadu u hodinek Apple Watch. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnila výzkumnáspolečnost IDC. Dodávky hodinek Apple Watch se podle IDC snížily o 55 procent na 1,6 milionu přístrojů.

Americký Apple vykázal pokles jako jediný z pěti největších výrobců chytrých hodinek, i tak si ale na trhu udržel vedoucí pozici. Druhé místo obsadil jihokorejský Samsung, který dodávky chytrých hodinek zvýšil o 51 procent na 0,6 milionu přístrojů. Na třetí příčce se umístila čínská společnost Lenovo, za kterou následovaly jihokorejská firma LG a americká Garmin, plyne z údajů IDC.

„Apple si na trhu stále udržuje výrazné vedení,“ uvedl analytik IDC Jitesh Ubrani. „Propad u Applu bohužel vedl k poklesu celého trhu,“ dodal. Upozornil, že spotřebitelé s nákupy chytrých hodinek čekají na hardwarová i softwarová vylepšení. IDC předpokládá, že v příštím roce se trh s chytrými hodinkami vrátí k růstu.

Jedním z nedostatků trhu s chytrými hodinkami by podle IDC mohla být absence výrobců tradičních hodinek mezi předními dodavateli.

Na trh s chytrými hodinkami zatím vstoupila pouze malá hrstka tradičních značek hodinek.
Ramon Llamas
analytik výzkumné společnosti IDC

Zpráva o prudkém poklesu prodeje hodinek Apple Watch podle listu Financial Times posílí obavy ohledně růstových vyhlídek společnosti Apple. Ta v letošním prvním čtvrtletí zaznamenala první pokles prodeje telefonů iPhone od jejich uvedení na trh v roce 2007.

Došlo loni ke zlomu?

Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se zřejmě poprvé prodalo více chytrých hodinek než švýcarských hodinek. Podle výzkumné společnosti Strategy Analytics dodávky chytrých hodinek na globální trhy dosáhly v posledních třech měsíců loňského roku 8,1 milionu. Švýcarských hodinek se ve stejnou dobu dodalo na trhy 7,9 milionu, napsala agentura DPA.

Prodej chytrých hodinek se meziročně zvýšil o 316 procent, předloni se ve čtvrtém čtvrtletí prodalo pouze 1,9 milionu chytrých hodinek. Prodej silně rostl v severní Americe, západní Evropě a Asii.

Podle Strategy Analytics švýcarští hodináři velmi pomalu zareagovali na vývoj chytrých hodinek, protože doufali, že se nechytnou. Švýcarské značky, jako Tag Heuer, měly na celkovém prodeji chytrých hodinek ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku podíl jen jedno procento.