Česká pošta to rozbalí. Proti konkurenční Zásilkovně či PPL nasadí síť Balíkoven

Česká pošta chce zvýšit počet doručovaných balíků z loňských 44 milionů na 60 milionů v roce 2022. Rozšíří proto letos svou službu expresního výdeje Balíkovna ze 450 na 1500 míst, uvedli zástupci společnosti. V Česku je podle internetového srovnávače Heureka 25 tisíc výdejních míst, jedním z největších hráčů na trhu je Zásilkovna s 2800 místy.

Balíkovny budou umístěné na pobočkách pošty, ale i u smluvních partnerů na místech s velkou koncentrací zákazníků pošty, zejména v obchodních centrech nebo na nádražích. Balíkovny jsou založené na přednostním přístupu k výdeji balíků a garantují vydání zásilky do pěti minut, loni byla průměrná doba čekání pod dvě minuty. Od letošního podzimu bude možné na Balíkovnách balíky individuálně podávat.

„V současnosti jsou čtyři z deseti balíků z e-shopů přepraveny Českou poštou. Balíky jsou rostoucí trh a Česká pošta pracuje na tom, aby si na něm udržela tržní podíl, nebo jej dokonce navýšila,“ uvedl generální ředitel Roman Knap.

Klíčové vlastnosti Balíkovny jsou podle ředitelky služby Jany Sedlákové rychlost, dostupnost a kapacita. Doručení zásilky z e-shopu do Balíkovny pošta garantuje v 95 procentech případů.
Na pobočkách, kde jsou Balíkovny, pošta zavede nové technologie. Budou to válečkové dráhy, díky kterým se výdej zrychlí i při budoucím růstu počtu vydávaných zásilek.

Podle internetového srovnávače Heureka si zákazníci v současnosti mohou vybrat téměř z 25 tisíc výdejních míst po celé republice. Po Praze s 5159 výdejnami je největší počet výdejních míst v Jihomoravském (2757) a Moravskoslezském (2728) kraji.

Jeden z největších hráčů na trhu Zásilkovna má v Česku téměř 2800 výdejních míst a dalších 1200 výdejen v zahraničí. Kurýrní služba PPL má přes 1800 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop a Uloženka má v Česku a na Slovensku 1300 výdejních a 200 podacích míst.