Zácpy v Brně a Praze by měly začít mizet od roku 2010

Praha - Hořící dodávka na Barrandovském mostě v Praze dnes žádného řidiče nepřekvapila. Kolony by se ztěží sunuly i bez nehody. Česká města trpí pravidelnými kolapsy. Problém dosáhl vrcholu v minulém roce, a s nástupem teplého počasí hrozba přichází i letos. Nejhůře postiženými městy jsou Brno a Praha.

Kolony představují především stres, biozátěž, ztráty paliva a hlavní zdroj smogu. Řešení pak přichází jen pomalu a k již tak bolestnému problému přibývají správní a politické tahanice.

Brno první odlehčení čeká v roce 2011, kdy se dálnice D1 kolem města rozšíří na tříproudou komunikaci. Rozestavěné Dobrovského tunely by se pak měly propojit se severojižním spojením, jehož stavba začne roku 2013. Trasu Svitavy - Brno - Vídeň posílí silnice R-43.

Vídeň je pro státy střední a východní Evropy vzorem v řešení dopravní situace. Díky chytrému propojení veřejné dopravy s dopravou na okraji města a železnicí se Vídni podařilo snížit počet aut na zhruba 395 vozů na každých 1000 obyvatel. Dálkové trasy přes rakouskou metropoli tvoří téměř bez výjimky dálnice vedoucí výhradně mimo město, na které v klíčových uzlech navazuje komfortní hromadná doprava mířící do centra.

Praha se dočká změny až kolem roku 2010, kdy je plánováno dokončení dvacetikilometrové jižní spojnice mezi plzeňskou D5 a brněnskou D1.

Vydáno pod