Praha - Předseda ODS Mirek Topolánek se nechtěně stal tváří reklamní kampaně autopůjčovny Sixt. Jeho fotografie se sloganem Auto pro každého se, aniž by to věděl, objevila zhruba na stovce billboardů. S informací přišla Mladá fronta DNES. Rada pro reklamu už kampaň označila za neetickou a rozhoduje o jejím stažení.
Topolánek neví, že se objevil v reklamě autopůjčovny
Dovolená v Toskánsku, kterou trávil Mirek Topolánek v luxusní vile a na jachtě společně s lobbisty a podnikateli, předsedu ODS pronásleduje ještě dnes. Založila si na ní kampaň autopůjčovna Sixt. Právě v jejím džípu totiž bývalý premiér v Itálii jezdil. Společnost si objednala zhruba stovku reklamních ploch, velkou část z nich v Praze.
Mirek Topolánek billboard zatím neviděl a souhlas s použitím fotografie nedal. Soudy kvůli reklamě ale společnosti nehrozí, Mirek Topolánek se žalobu podat nechystá. „V posledních třech letech byla nezákonně umístěna moje tvář nebo moje fotografie na desítkách billboardů. Poslední billboard, který jsem viděl, byl billboard, kde já a Dalík jsme v nějakých oblecích s doutníky,“ říká Mirek Topolánek.
Rada pro reklamu: Kampaň je neetická
Sama firma Sixt Topolánka o billboardech neinformovala. „Neříkali jsme mu o tom, je to pro nás zákazník jako každý jiný,“ uvedl ředitel půjčovny Sixt František Pačes. Reklamní kampaň už odsoudil prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný, podle něj je třeba ji stáhnout. „Můj názor je neměnný. To znamená, že se jedná o zjevné porušení etického kodexu. Předpokládám, že reklama bude prohlášena za neetickou a firma bude vyzvána, aby ji zastavila,“ říká Pokorný.
Společnost Sixt dostala v pátek tři dny na to, aby svoje počínání vysvětlila. O případném stažení reklamy bude rada rozhodovat v úterý.