Skončila podstatná část oprav Barrandovského mostu. Už je plně průjezdný

Události: Barrandovský most otevřen (zdroj: ČT24)

Silničáři ukončili první etapu prací na Barrandovském mostě v Praze. Během nedělního večera odstranili všechny zátarasy a řidiči projedou po silnici téměř bez omezení. Po mostě se dá jezdit všemi směry. V pondělní budou pracovníci stavební firmy ještě dodělávat značení. Další etapa oprav začne na jaře.

Naplánovány jsou ještě tři další fáze oprav, každá bude trvat zhruba tři měsíce v roce. Dělníci se na most znovu vrátí zase v březnu.

Plně zprůjezdněný byl most po nedělní jedenácté hodině večerní poté, co silničáři odstranili poslední kužely na příjezdu ze Strakonické ulice. Během večera za pomoci jeřábu demontovali zátarasy na jižní straně mostu. Strakonickou rampu stavaři kompletně zbourali a zůstaly jenom původní pilíře, na kterých postavili zcela nový nájezd.

Na jižní straně mostu stavaři zesílili konstrukce pomocí dodatečných ocelových lan. Obnovili také vybavení mostu, jako je zábradlí, izolace nebo vozovka. Dělníci by měli dokončit poslední drobné práce na severní části mostu v noci z pondělí na úterý. O zprůjezdnění mostu informoval náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Termín dokončení oprav mostu byl několikrát posunutý. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září. Několik dní před koncem lhůty pak přišel stavebník s žádostí o další prodloužení prací do 22. října. Nakonec byl mezi správcem stavby, Technickou správou komunikací (TSK) a stavebníkem domluven termín dokončení na noc na pondělí 17. října. 

Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy TSK uplatňovat po stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto.

Rekonstrukce Barrandovského mostu je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Novinkou je změna v dopravním značení na mostě. Ve směru ze Smíchova do Braníku bude sloužit nově levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude osmdesát kilometrů v hodině, což je o třicet více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.