Silničáři uzavřeli část dálnice D1 v okolí 25. kilometru, už během dne byl provoz omezen. I když Ředitelství silnci a dálnic počátkem října formálně dokončilo modernizaci úseku Mirošovice–Kývalka, některé doprovodné stavby ještě nejsou hotové. O posledním říjnovém víkendu část dálnice zavřeli kvůli osazování nosné konstrukce nadjezdu u Kaliště. Dálnice je zcela neprůjezdná mezi Mirošovicemi a Ostředkem, kamiony ale musí uzavírku objíždět po dlouhé trase přes Tábor.
Silničáři na noc uzavřeli část dálnice D1 kvůli stavbě nadjezdu. V neděli bude průjezdná, ale s omezením
D1 by měla být od prvního říjnového víkendu mezi mirošovickou křižovatkou a Brněnskem bez omezení průjezdná, ale již po necelém měsíci se na 25. kilometru jezdilo nejprve obousměrně v jedné polovině dálnice a na noc je tam D1 zcela uzavřena. Zatímco dálnice samotná již je opravená, o některých silnicích, s nimiž se mimoúrovňově kříží, to neplatí. ŘSD až nyní nechává osadit konstrukci mostu, který je součástí místní komunikace spojující obce Lensedly a Hrušov.
Uzavřena je dálnice mezi 21. a 34. kilometrem, tedy křižovatkami Mirošovice a Ostředek. Objízdná trasa pro osobní auta vede obousměrně z Mirošovic přes Benešov, Struhařov a Divišov na exit Šternov na 41. kilometru. „Časová náročnost navíc oproti průjezdu dálnice by se mohla pohybovat kolem deseti, patnácti minut,“ odhadl mluvčí silničářů Jan Rýdl.
Nákladní auta nad dvanáct tun ale musí využít delší objízdnou trasu vymezenou výhradně na silnice I. třídy – vede obousměrně z Mirošovic přes Tábor a Pelhřimov a končí až na humpolecké dálniční křižovatce na 90. kilometru D1. Kamiony se podle Rýdla oproti přímé jízdě po dálnici zdrží kolem padesáti minut.
Rýdl věří, že se podaří uzavírku ukončit včas, tedy nejpozději v neděli v devět hodin dopoledne. Připustil, že by práce mohl zkomplikovat silný vítr, před kterým varují meteorologové. Jejich výstraha se ale týká až oblastí dále na východ. „U Mirošovic, navíc jsme trochu v dolíku, by to nemuselo být tak dramatické,“ věří.
Úplnou uzavírku provází omezení provozu mezi 24. a 26. kilometrem D1, od pátečního večera byl uzavřen jeden jízdní pás a jezdilo se obousměrně ve zbylém. Bude to tak i v neděli, až skončí úplná uzavírka. „Budeme vést dva jízdní pruhy směrem na Prahu. Očekáváme návratovou nedělní špičku,“ ujistil mluvčí ŘSD.
Most, který se nyní na 25. kilometru dálnice staví, se boural počátkem července. Tehdy ŘSD vyhlásilo dvoudenní uzavírku uprostřed prodlouženého víkendu. Na rozdíl od obvyklých nočních uzavírek poznamenala i den a přispěla k velkým dopravním problémům. Na dálnici před sjezdem i na objízdné trase pro osobní dopravu se tvořily kolony. Přispívali k nim řidiči kamionů, kteří nerespektovali vyhlášenou delší objízdnou trasu, ale na úzké krajské silnice se jejich vozidla sotva vešla. Řidič jednoho kamionu zahynul poté, co narazil do kolony před sjezdem z dálnice.