Začala poslední fáze jedné z největších železničních oprav v Česku. Dělníci dokončují rekonstrukci hlavního koridoru mezi Pardubicemi a Českou Třebovou. Vyměňují podloží a pokládají nové koleje. Pro cestující vlakem to znamená další výluky. Práce na jedné z nejvytíženějších tratí v zemi trvají už skoro dva roky.
Modernizace koridoru mezi Pardubicemi a Českou Třebovou jde do finální fáze
Kromě krajiny teď mohou cestující z Prahy na Moravu pozorovat i sanační linku. Speciální stroj, který vyměňuje podloží pod kolejemi. A to vše během jízdy. „Stroj uchopí železniční svršek, nadzdvihne ho, dvěma rameny odebere vrstvy železničního svršku a spodku,“ popsal vedoucí investic pro východní Čechy ze Správy železnic Radomil Novák.
Stroj během jednoho dne opraví zhruba půl kilometru tratě. Potom může začít pokládka pražců a kolejnic. Vlaky teď místem projíždějí sníženou rychlostí. A s omezením musejí počítat i cestující.
„Během dne jsou kvůli rekonstrukci železniční trati mezi Chocní a Ústím nad Orlicí některé vlaky regionální dopravy nahrazeny autobusy v úseku Choceň a Česká Třebová,“ informoval mluvčí Českých drah Emanuel Vittek.
Většina stavebních prací je už hotová, včetně rekonstrukce nádraží v Brandýse nad Orlicí. Opravy koridoru spolu s výlukami skončí v létě. Prvního července se pak na tuto trať vrátí všechny vlaky. Třeba i mezinárodní expresy do Vídně nebo Bratislavy, které teď jezdí odklonem přes Vysočinu.