Kapitán aerolinek Smartwings, který letěl pouze s jedním funkčním motorem přes několik států Evropy, končí ve funkci. Dosud zastával post ředitele pro letový provoz, a to včetně výcviku posádek. O změnách firma už informovala zaměstnance ve svém dokumentu. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková odmítla zprávu o změně ve vedoucí funkci komentovat.
Kapitán stroje, který letěl jen s jedním funkčním motorem, končí ve funkci
Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Stroj pak pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí.
Interní šetření dopravce ukázalo, že šlo o pochybení pilotů. Smartwings také oznámily, že v souvislosti s případem přijaly dodatečná opatření, která by do budoucna měla zamezit podobným situacím.
Letecký úřad v minulých týdnech uvedl, že v případech, kdy se letadlu porouchá jeden z motorů, je obvyklým řešením nouzové přistání na nejbližším letišti. Jde především o preventivní postup pro případ, kdy by přestal fungovat i druhý motor. Dopravce krátce po události pochybení odmítl s tím, že posádka postupovala v souladu s bezpečnostními i provozními předpisy.
Smartwings letos čelí problémům kvůli letounům Boeing 737 MAX 8, které byly na jaře celosvětově odstaveny po dvou nehodách, při nichž zahynulo více než 300 lidí. Smartwings tehdy vlastnily sedm těchto strojů, dalších devět měly převzít v létě. Americký výrobce v současnosti připravuje aktualizaci problémového softwaru, termín jeho zavedení je však nejasný.