RegioJet se poprvé předvedl na kolejích

Praha - První vlaková souprava soukromého železničního dopravce RegioJet, který patří do skupiny Student Agency brněnského podnikatele Radima Jančury, dnes poprvé v kompletní vnější úpravě vyjela na servisní jízdu. Z Krnova na Bruntálsku zamířila do Kolína. RegioJet má trasu z Ostravy do Prahy zvládnout za tři a půl hodiny. Jízdenky budou stát od 230 korun a zájemci si budou moci na palubě koupit bohaté občerstvení. Od prosince příštího roku se k RegioJetu přidá další soukromý dopravce - Leo Express.

V plné síle soukromý dopravce vyjede od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. „Nabídneme celkem devět párů spojů. Do Prahy budeme vyjíždět každé dvě hodiny, ve špičce pak každou hodinu,“ prohlásil Jančura s tím, že pokud si cestující zdarma pořídí takzvanou kreditní jízdenku, za přepravu v jednom směru zaplatí 230 korun. Cestující budou mít v ceně kávu, vodu a čaj. Za peníze pak i třeba sushi. „Budeme výrazně levnější než stávající dopravce. Naše služby budou výrazně lepší,“ dodal Jančura.

„Během cesty chceme pořídit fotografie, které využijeme pro propagační materiály,“ vysvětlil k dnešní cestě Jančura. Interiér soupravy byl dnes pro novináře nedostupný. Na jeho úpravě se totiž bude v Kolíně pracovat. Na koleje dnes poprvé vyjela ucelená souprava RegioJet ve finální podobě - lokomotiva od plzeňské Škody i vagony koupené od rakouských státních drah budou po úpravách a natřené ve žluté barvě v kombinaci s antracitovou.

Radim Jančura a jeho RegioJet
Zdroj: Jaroslav Ožana/ČTK

První vlaky pak mají cestující svézt do měsíce. „Od září budou jezdit dvě tréninkové soupravy, kde budeme učit personál poskytovat kvalitní služby,“ vysvětlil Jančura. RegioJet slibuje, že na železnici přinese jiný styl služeb - moderní vybavení vlaku, stevardy na palubě, připojení wi-fi nebo denní tisk a občerstvení zdarma.

Vlaky budou vyjíždět z Havířova na Karvinsku. V Ostravě budou moci cestující nastoupit na zastávce Stodolní ulice, na hlavním nádraží a nádraží v Ostravě-Svinově. Dále pak budou spoje pokračovat po trase Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, Pardubice a Praha. „Budeme jezdit o chlup rychleji než stávající vlaky InterCity a EuroCity. Z Prahy do Ostravy za tři a půl hodiny,“ dodal ředitel.

V barvách RegioJetu vyjedou vagony, které rakouské dráhy provozovaly jako první třídu a prémiovou business class, jako jejich druhá třída. Jejich kapacita bude 48 cestujících na vůz, ve vozech budou nově zabudovány přípravny občerstvení. Vagony s luxusnější první třídou pak RegioJet nasadí od přelomu prosince a ledna. RegioJet od příštího roku začne převážet cestující i na Slovensku, a to mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem.

2 minuty
Reportáž Jakuba Linky
Zdroj: ČT24

České dráhy nezůstanou pozadu

Zrychlení spojů a větší komfort však slibují i České dráhy ve svých vlacích EuroCity a InterCity. „Nasadíme více klimatizovaných vagónů, kdy ve druhé třídě budou například zásuvky s elektřinou, počítáme, že od září rozšíříme provoz našich stewardek, nebo chcete-li vlakušek, které nabízejí určitý doplňkový servis ve vlacích mezi Prahou a Ostravou,“ tvrdí mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. „Od prosince by potom hlavně vlaky expresní a InterCity na této trase měly zrychlit. A vedle pendolina to budou nejrychlejší spoje mezi Prahou a Ostravou,“ dodává mluvčí. Od prosince už totiž nedostanou vlaky Českých drah na této trase dotace od státu a budou si muset na sebe vydělat.

Načítání...