TÉMA

Streamovací platformy

Lidé vysílání sledují hlavně v čase krize, říká šéf Asociace televizních organizací

Češi sledují televizi v průměru tři a půl hodiny denně, ukazují data Asociace televizních organizací. Více ji sledují ženy a starší lidé. Více než polovina domácností už disponuje přijímačem připojeným k internetu. V Československu se začala televizní historie psát pět let po prvním představení tohoto přístroje, v roce 1953. Tehdy se vysílalo jen tři dny v týdnu. Historií televize, její úlohou ve společnosti i tím, zda obstojí v současném čase sociálních sítí a streamovacích služeb, se věnoval pořad 90′ ČT24. Hostem byl mimo jiné jednatel Asociace televizních organizací Michal Jordan.
21. 11. 2024|

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Na pokračování seriálů se čeká roky

Sledování seriálů se pomalu stává docela slušným tréninkem paměti a trpělivosti. Za dobu, kdy je provází jejich oblíbený seriálový příběh, stihli někteří diváci dokončit školu, stát se rodiči, několikrát změnit práci a nedejbože i zemřít. Stává se pravidlem, že čekání na další sezonu, která by navázala na přerušený děj, trvá i několik let. To zvláště u komplikovanějších vyprávění může být pro diváka problém.
2. 9. 2024|

Streamy přinesly jiné srovnání, řekl Souček k dojmu z českých filmů

Nové technologie přinesly změnu diváckého chování. V Česku sice jsou v oblibě streamovací platformy, přesto osm lidí z deseti stále vyhledává české filmy v televizi. Podle průzkumu Trendy Česka vnímání kvality tuzemské filmové tvorby klesá. Tento pokles může být způsobený i vzestupem oblíbenosti mezinárodních streamovacích platforem, díky kterým mají diváci jiné srovnání, upozornil v Otázkách Václava Moravce generální ředitel ČT Jan Souček. V pořadu s ním diskutovali i ministr kultury Martin Baxa (ODS), zvolená europoslankyně a stínová ministryně kultury Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) a předseda představenstva Asociace producentů v audiovizi Vratislav Šlajer.
30. 6. 2024|

Rozpočty hollywoodských filmů bobtnají. Někteří tvůrci „obrali“ streamy o miliardy, tvrdí publicista

Rozpočet nového Gladiátora údajně nabobtnal ze 165 milionů dolarů na 310 milionů, nový Superman má mít podle některých cenovku ještě o několik desítek milionů dolarů vyšší. A druhý Joker prý stojí 200 milionů dolarů – o 140 víc než první díl. Někteří fanoušci se při pohledu na drahé filmy diví, kam peníze „šly“ - zvlášť při pohledu na nekvalitní vizuální efekty. Filmový publicista Jiří Pospíšil pro ČT24 popisuje, jak se tvoří budgety velkých filmů a proč by třeba čerstvě oscarový Oppenheimer stál víc peněz, kdyby ho natočili pro streamovací platformu.
18. 3. 2024|

Hollywood je blízko k ukončení půlroční stávky scenáristů. Herci stávkují dál

Odborový svaz hollywoodských scenáristů v neděli dosáhl předběžné dohody s hlavními studii, která by měla po pěti měsících ukončit jednu ze dvou stávek, jež zastavily většinu filmové a televizní produkce a stály kalifornskou ekonomiku miliardy dolarů. Dohoda by znamenala konec nejdéle trvající stávky scenáristů od roku 1988. Stávka hereckých odborů ale nadále pokračuje.
25. 9. 2023|

Vinyl se vrátil ve velkém, posluchač touží po rituálu. Hovoří se i o ekologii

Původně šelakové a později umělohmotné desky představovaly hlavní hudební nosiče dvacátého století. V osmdesátých letech se ale na trhu objevily kompaktní disky, které na nějaký čas vinyly vytlačily. Nyní jsou vinylové desky již několik let na vzestupu a jejich prodeje meziročně rostou i dvojciferným tempem. Loni zájem pokořil sedm set milionů kusů, a byl tak největší za poslední tři dekády. Svou roli v tom podle některých vydavatelů paradoxně sehrály streamovací platformy či pandemie covidu-19. V poslední době se také kvůli varování environmentálních organizací někteří výrobci snaží jít při produkci desek udržitelnější cestou.
14. 1. 2023|

Status umělce či zákon o audiovizi. Resort kultury chce v roce 2023 představit zásadní změny

Ministerstvo kultury v roce 2023 plánuje představit novou legislativu. Očekává se například zákon o audiovizi, který upraví financování státního fondu kinematografie, či zákon ustanovující status umělce, jehož cílem je mimo jiné odstranit mimosezonní výpadky uměleckých příjmů. Za velkou výzvu považuje ministr kultury Martin Baxa (ODS) také návrh novely zákona o České televizi a Českém rozhlase.
28. 12. 2022|