TÉMA

Nehody

Při nehodách na železnici zemřelo loni méně lidí než v předchozím roce

Méně lidí zemřelo ve srovnání s předchozím rokem loni na železnici. Do prosince jich bylo 191. Nejčastěji šlo o přímý střet vlaku s člověkem. Přibylo ale případů projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Předloni jich bylo 123, v právě skončeném roce 2024 o čtyřicet víc. Nejtragičtější takovou nehodou byla srážka dvou vlaků v Pardubicích na začátku června. Zemřeli při ní čtyři lidi. Škoda přesáhla 110 milionů korun.
2. 1. 2025|

Na silnicích letos zahynulo 416 lidí, nejméně za 63 let

Při nehodách na českých silnicích zemřelo letos 416 lidí. Přestože jde o vysoké číslo, je nejnižší od roku 1961. A dlouhodobě klesá i počet dopravních nehod. I tak jich policisti řešili už přes 85 tisíc. Za nehody s tragickými následky může nejčastěji nepřiměřená rychlost, následuje nepozornost za volantem nebo přejetí do protisměru. Nejvíc bourají řidiči v Praze a ve Středočeském kraji.
23. 12. 2024|

Přecházení přes koleje je vždy hazard. Tragédii v Zábřehu odvrátil strojvedoucí

Pětičlennou rodinu, která v neděli odpoledne nepovoleně přecházela kolejiště ve stanici Zábřeh na Šumpersku, jen těsně minulo projíždějící pendolino. Tragédii podle Českých drah zabránil strojvedoucí vlaku, který začal houkat, stihl zatáhnout rychlobrzdu a soupravu zpomalit. Policie oznámila, že se jí přihlásil muž, který před vlakem přebíhal se svou manželkou a třemi dětmi. Událost vyhodnotila jako přestupek, za který hrozí pokuta až deset tisíc korun.
11. 12. 2024|

Jedenáct lidí se zranilo při nehodě autobusu na Bruntálsku

Husté sněžení na mnoha místech působí problémy v dopravě. Ráno byla situace nejhorší na severu Čech a v Královéhradeckém kraji, postupně ale sněžilo i v dalších regionech. Na Bruntálsku sjel autobus ze zasněžené silnice a při havárii se lehce nebo středně těžce zranilo jedenáct lidí. Vážná nehoda zase uzavřela dálnici D8 na Ústecku směrem na Prahu.
6. 12. 2024Aktualizováno6. 12. 2024|

Listopad a prosinec jsou pro řidiče nejnáročnější

Při nehodách jen za úterý v Česku zemřeli čtyři lidé, za což může špatná viditelnost nebo mokré silnice. Ráno vyjížděli záchranáři například k tragické srážce u Chotíkova na Plzeňsku a už nyní evidují v Plzeňském kraji víc obětí nehod než loni za celý rok. „Listopad opravdu patří mezi nejnáročnější měsíce pro řidiče. Dopravní špička se posouvá kvůli posunu času do doby, kdy už je nejen šero, ale i úplná tma v provozu, zároveň jsou časté mlhy a už i první námraza,“ podotýká vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
19. 11. 2024|

Policie varuje před opilostí za volantem pomocí videí z nehod

Pardubičtí policisté varují před následky požívání alkoholu za volantem. Na sociálních sítích zveřejnili případy, kdy lidé řídili a způsobili nehody v těžké opilosti. Kraj má jednu z nejhorších nehodových statistik v republice a počet nehod silně opilých lidí se nedaří výrazně snižovat ani v celorepublikovém měřítku.
8. 11. 2024|

Rizikové přejezdy, přecházení přes koleje. Na železnicích letos zemřelo přes 150 lidí

Na českých železnicích zemřelo od začátku roku 155 lidí. Data ukazují, že příčinou tragédií bývá nepozornost řidičů i pěších či nebezpečné přecházení přes koleje, často však i dobrovolné ukončení života. Správa železnic (SŽ) proto na všechny situace cílila svou kampaň.
29. 10. 2024|

Hlavní tah z Plzně na jih Čech je opravený. Včetně „křižovatky smrti“

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek zprovoznilo frekventovanou silnici I/20 před Nepomukem, hlavní tah z Plzně přes Písek do Českých Budějovic. Rozšířilo křižovatku se silnicí třetí třídy, vybudovalo pozvolnější oblouk a ve směru od Plzně levý odbočovací pruh na obec Klášter. Odstranilo tak místo častých vážných nehod, řekl ředitel plzeňské ŘSD Miroslav Blabol. Úprava více než půlkilometrového úseku stála 33 milionů, do první opravy má vydržet deset let.
25. 10. 2024|

Na obchvatu Chýnova se často bourá, už tam zemřeli tři lidé

Dva roky je v provozu, a stále je obchvat Chýnova u Tábora nebezpečný. Řidiči tam stále havarují, i když střetů ubylo. Od otevření přeložky silnice řešili policisté téměř tři desítky nehod. Zemřeli tři lidé. Nebezpečná je hlavně křižovatka na jižním okraji města. Řidiči tam stále chybují.
11. 10. 2024|

Neopatrní chodci stále častěji končí pod tramvajemi

Pražské tramvaje se denně v průměru setkávají se čtyřmi nehodami, nejčastěji s auty, stále častěji v tom však figurují také chodci. Počet kolizí s nimi vzrostl o třetinu oproti loňskému roku a některé z nich bohužel končí tragicky. Většinu nehod způsobuje nepozornost, kdy chodci ignorují semafory, mají v uších sluchátka nebo hledí do telefonu. Více než třetina srážek se přitom stane na přechodu, kde má tramvaj přednost. Preventisté při osvětě, například ve školách, používají videa ukazující reálné situace, které neskončily tragicky.
7. 10. 2024|

S větším zájmem o čtyřkolky roste i počet nehod

Češi si čím dál častěji pořizují motorové čtyřkolky pro práci i rekreaci. Jen minulý rok jich podle Svazu dovozců automobilů lidé nově zaregistrovali přes tři tisíce. S tím ale přibývá i nehod. Na čtyřkolkách používaných pro práci v lese navíc neplatí ani povinnost nosit helmu.
28. 9. 2024|

Řidiči jsou po změnách v bodovém systému opatrnější

Změnu v chování šoférů naznačuje osmiměsíční zkušenost s novým bodovým systémem. Ve městech jezdí pomaleji, častěji se poutají a méně při řízení sahají po mobilu. Nehod ale zásadně neubylo. Největší problémy mají řidiči hlavně v překračování rychlosti mimo obce, vyplývá z dat policie. Ta proto vytipovala čtyřicet míst, kam navrhuje dát pevné radary a zavést úsekové měření.
25. 9. 2024|

Vlaky kvůli počasí nejezdí na několika tratích, na koleje padají stromy i kameny

Kvůli počasí byl ve 22:15 přerušený provoz na pěti tratích v Česku, vyplývá z informací Českých drah. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v Interview ČT24 mluvil o omezeních na jedenácti tratích, většina z nich je podle něj v podhorských oblastech. Nejčastějším důvodem je pád stromu na koleje. Provoz se zastavil například mezi Kostelcem u Jihlavy a Třeští či mezi Obrataní na Pelhřimovsku a jihočeským Chýnovem.
13. 9. 2024Aktualizováno14. 9. 2024|

Zranění na elektrokoloběžkách jsou letos častější

Nehody na elektrokoloběžkách jsou stále častější. Do konce července jich oproti loňsku přibylo o patnáct procent. Dvě z nich skončily smrtí koloběžkáře. V létě je počet nehod nejvyšší, za meziroční nárůst počtu případů ale můžou hlavně případy z prvních měsíců tohoto roku. Podle policie proto, že se letos brzy oteplilo. V Praze se městští strážníci snaží počet případů snižovat i pravidelnými akcemi zaměřenými na koloběžkáře.
17. 8. 2024|

Nehod ubylo. I díky přísnějšímu bodování, věří úřady

Na českých silnicích letos oproti loňskému roku dochází k menšímu počtu nehod a úmrtí. Skoro o čtvrtinu také ubylo těžkých zranění. Podle ministerstva dopravy to může být i zpřísněním postihů – od začátku roku se totiž změnil bodový systém, což mělo za následek také růst počtu „vybodovaných“ řidičů. Dvanácti bodů do konce července dosáhlo asi 3750 lidí.
30. 7. 2024|

Skoro polovina dětí nemá při nehodě na kole helmu

Řada dětí na kole nenosí helmu – i když je pro ně povinná. Z aktuálních policejních statistik vyplývá, že ji v první polovině roku na sobě nemělo čtyřicet procent dětí do 15 let, které měly nehodu. Důležitost nošení helmy přitom zdůrazňují dopravní experti i lékaři. Přes léto také do terénu vyráží policie, která cyklistům kontroluje jejich povinnou výbavu a zjišťuje, zda nosí přilbu.
27. 7. 2024|

Hustý letní provoz i riskantní jízda zvyšují riziko nehod motorkářů

Za první pololetí se v Česku stalo více než sedmnáct set nehod motocyklistů. V červnu havárií skokově přibylo, stejně tak úmrtí. Motorkáři mají oproti řidičům osobních aut sice desetkrát menší šanci, že se vybourají, zato mají při nehodách vyšší úmrtnost. Havárií přibývá v létě, kdy motorkáři vyjíždějí častěji a provoz celkově houstne. Policie kvůli tomu chystá o prázdninách více hlídek na silnicích. Více kontrolovat chce i řidiče elektrokoloběžek, u kterých strmě roste nehodovost.
20. 7. 2024|

Večer a v noci vlaky srazily pět lidí, čtyři zemřeli

Během pondělního večera a noci na úterý vlaky v Česku srazily pět lidí. Čtyři z nich srážku nepřežili, pátý člověk vyvázl se zraněními, řekl v úterý dopoledne mluvčí Správy železnic (SŽ) Pavel Tesař. Zda byla příčinou kolizí nešťastná událost, nebo sebevražedný úmysl, zjišťuje podle něj ve všech případech policie. Správci železnic stejně jako zástupci Českých drah opakovaně vyzývají lidi, aby byli opatrní, dodržovali pravidla bezpečnosti a zbytečně neriskovali. Další žena zahynula v úterý dopoledne po srážce s vlakem v Ostravě mezi stanicemi Svinov a Kunčice.
9. 7. 2024Aktualizováno9. 7. 2024|

Nehodovost motorkářů je rekordní. Častou příčinou je jízda na červenou i vysoká rychlost

Oproti loňskému roku policie řeší téměř dvojnásobek nehod motocyklistů na českých silnicích. Mezi nejčastější příčiny havárií patří jízda na červenou nebo nedání přednosti v jízdě. Rozhodujícím faktorem je také rychlost. Začínajícím motorkářům policie radí, aby se přihlásili do kurzů, kde je naučí, jak stroj zvládnout.
21. 5. 2024|

Nehod na přejezdech stále přibývá. Bezpečnost železnice má zvýšit evropský systém

V Česku dál přibývá nehod na železničních přejezdech, přestože Drážní úřad a Správa železnic (SŽ) investují do jejich většího zabezpečení. V letošním lednu se na nich ve srovnání se stejným měsícem před rokem stalo skoro dvojnásobně více nehod.
15. 2. 2024|

Škod po nehodách přibude letos asi o pět procent, pojišťovny ale z povinného ručení vyplatí mnohem více

Více než o desetinu meziročně vzrostou škody po dopravních nehodách, uvedla Česká kancelář pojistitelů. Pojišťovny odhadují, že ke konci roku vyplatí na povinném ručení 16,7 miliardy korun. Loni byly škody o 1,8 miliardy nižší. Růst souvisí hlavně se škodní inflací. Vzroste sice zřejmě i celkový počet nehod, respektive pojistných událostí, ale výrazně méně než výše škod – asi o pět procent. Systém pojištění také čekají od příštího roku změny.
20. 11. 2023Aktualizováno20. 11. 2023|

Na mostě u Litovle se často bourá, místo mají ochránit speciální konstrukce

Most, který spojuje Mladeč a Nové Zámky nedaleko Litovle na Olomoucku, patří k místům, kde auta bourají velmi často. Dopravní značení je tu přitom podle silničářů nadstandardní. Řidiči tu poškozují výškové brány, které omezují průjezd vysokých a těžkých aut. Řešením mají být konstrukce s řetízky na nejbližších křižovatkách.
6. 11. 2023|

Železniční most v Holetíně bude vyšší. Nevešly se pod něj kamiony, řidiči bourali nebo couvali obcí

Začala rekonstrukce problematického viaduktu ve východočeském Holetíně. Dosud byl tak nízký, že se pod něj nevešly některé kamiony. Jejich řidiči však občas nerespektovali dopravní značení a stávaly se nehody, které zastavily dopravu na silnici i železnici. Po rekonstrukci by se to již nemělo dít, podjezd bude vyšší.
8. 7. 2023|

Bez babiček by to nešlo. Vědci popsali, jak zachraňovaly celé generace před epidemiemi

Vědci popsali klíčovou roli seniorek v ochraně dětí před epidemiemi. V minulosti byla podle nového výzkumu značně silná, v současné době se ale už v moderní společnosti vytrácí.
23. 6. 2023|
Načítání...