TÉMA

Koncern

Koncerny Agrofert a Úsovsko vrátily dotace, na které neměly nárok, píše iROZHLAS

Koncerny Agrofert a Úsovsko vrátily ministerstvu zemědělství dotace určené pro malé podniky, na které podle auditu Evropské komise neměly nárok. Podle webu iROZHLAS.cz, který o vrácení peněz informoval, se spor týkal dotací na zavlažování a restrukturalizaci sadů. Stát po firmách požadoval 29 milionů korun. Kromě koncernu Úsovsko exministra zemědělství za ANO Jiřího Milka a holdingu Agrofert, který patří do svěřenského fondu bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO), dotace čerpala ještě Pomona Těšetice.
6. 9. 2024|

Německý Continental bude šetřit. Propouštění se má dotknout i českých poboček

V německé společnosti Continental, která je známá hlavně produkcí pneumatik, ale i dalšími komponenty v autoprůmyslu, se chystá hromadné propouštění. Snížení počtu pracovních míst bude mít dopad i na výrobní závody v Česku. Firma v tuzemsku zruší několik set míst, a to v továrnách ve Frenštátě pod Radhoštěm, v Brandýse nad Labem a v Jičíně.
27. 2. 2024|

Agrofert uspěl se stížností proti vrácení dotace, píše iRozhlas

Ministerstvo zemědělství zrušilo rozhodnutí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF), podle kterého měla firma Schrom Farms z koncernu Agrofert vrátit dotaci téměř 1,6 milionu korun. Důvodem rozhodnutí ministerstva byly procesní vady. Fond je musí odstranit a o případu rozhodnout znovu, píše web iROZHLAS.cz. Agrofert patří do svěřenského fondu bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO).
15. 3. 2023|

Škodě Auto se loni propadl provozní zisk, celému koncernu Volkswagen stoupl

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v loňském roce klesl o 42 procent na 628 milionů eur (téměř patnáct miliard korun). Tržby se ale zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard korun). Koncernu Volkswagen, pod který firma patří, vzrostl čistý zisk na 15,8 miliardy eur (375,3 miliardy korun), to je v meziročním srovnání nárůst 2,6 procenta. Tržby koncernu vzrostly o 11,6 procenta na více než 279 miliard eur (6,6 bilionu korun).
14. 3. 2023|

Poslanci debatovali o nelegální migraci. Podpořili zákon proti šíření teroristického obsahu

Opoziční hnutí ANO neprosadilo v úterý ve Sněmovně debatu o stanovení maximálních cen energií a o další podpoře v reakci na vyšší ceny elektřiny a plynu. Hnutí SPD neuspělo s návrhem, aby dolní komora zařadila na program schůze diskusi o reparacích od Německa za nacistickou okupaci. Sněmovna poté podpořila změnu, která má omezit administrativu u veřejných zakázek. Poslanci podpořili také návrh zákona proti šíření teroristického obsahu on-line. Během úterního jednání se také rozvinula debata o zvyšujícím se počtu migrantů, kteří mají přecházet české hranice. Zvýšenou nelegální migraci podle ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) způsobují v posledních týdnech Syřané, kteří do Evropy míří z Turecka.
6. 9. 2022Aktualizováno6. 9. 2022|

Výroba ve Škoda Auto se po Vánocích rozjede až 10. ledna

Výroba v automobilce Škoda Auto se po vánočních svátcích rozjede až 10. ledna. Výrobní linky se před svátky zastaví 22. a 23. prosince. Uvedl to týdeník Škodovácký odborář. Důvodem delší odstávky je podle něj rozhodnutí z koncernu Volkswagen a také nutnost provést plánované investice. Škodovka podepsala také novou kolektivní smlouvu pro příští rok a na jaře bude firma s odbory jednat o růstu mezd.
16. 12. 2021Aktualizováno16. 12. 2021|

Automobilka Audi není podle soudu automaticky odpovědná za skandál mateřského koncernu

Automobilka Audi jako dceřiná společnost není automaticky zodpovědná za naftový skandál koncernu Volkswagen. Skutečnost, že motor EA189 vyvinutý Volkswagenem použila Audi u některých svých modelů, k tomu nestačí. Rozhodl o tom Spolkový soudní dvůr (BGH).
8. 3. 2021|
Události komentáře

Škoda nikdy nebude levné auto, musí odpovídat konkurenci, říká Kulhánek. Superb i Kodiaq podle něj mají zůstat

Novým předsedou představenstva Škody Auto se stal tento týden Thomas Schäfer, dřívější generální ředitel jihoafrického zastoupení Volkswagenu. Analytici očekávají, že nový šéf zřejmě pozmění směřování k levnějším třídám vozů. „Škoda nikdy nebude levné auto,“ říká k tomu bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek s tím, že automobilka musí ve své třídě cenově odpovídat konkurenci. Modely Suberb i Kodiaq by měly ve Škodě zůstat, uvedl v pořadu Události, komentáře.
7. 8. 2020|