TÉMA

Dolní Lutyně

Vlček: Česko zaostává v technologiích. Pomoci má nová hospodářská strategie

Cílem nové hospodářské strategie je, aby se Česko do patnácti let posunulo do desítky unijních zemí s nejvyšším hrubým domácím produktem (HDP) na obyvatele. Podle ministra průmyslu a obchodu Lukáše Vlčka (STAN) by měla na této strategii panovat obecná politická shoda. Česko potřebuje jasnou vizi, dodal s tím, že současný hospodářský model se podle něj vyčerpává, země zaostává v technologiích a má vysoký infrastrukturní dluh.
14. 10. 2024Aktualizováno14. 10. 2024|

V Dolní Lutyni se přou o důvod záplavy pozemků pro gigafactory

Pole v Dolní Lutyni na Karvinsku, kde má vyrůst gigafactory, byla během povodní pod vodou. Přesto na nich podle autorů povodňové studie půjde postavit továrnu. Státní investiční a rozvojová společnost, která zónu pro investora připravuje, tvrdí, že povodně přesně odpovídaly vypočítaným modelům a voda na pole převážně napršela. Místní oponují, že se do polí vylily řeky. S výstavbou továrny většina místních obyvatel stále nesouhlasí.
1. 10. 2024|

Gigafactory v Dolní Lutyni by dle studie mohla nastartovat pozitivní změny

Lokalita Dolní Lutyně na Karvinsku je podle odborných studií vhodná pro stavbu nové gigafactory. Případná povodňová rizika v místě nezhorší, naopak by mohla nastartovat pozitivní změny v regionu, jako jsou růst mezd nebo zastavení úbytku obyvatel. Uvedli to autoři analýz společně se zástupci investora a ministerstva průmyslu a obchodu. Místní s vybudováním továrny nesouhlasí a v referendu většina hlasujících zavázala vedení obce, aby projektu bránilo.
11. 9. 2024|

Kontrola lůžkových vozů neodhalila konstrukční vady. Otázkou je ale koroze

Lehátkové vozy stejného typu, ve kterém před měsícem u Pardubic zemřely po srážce vlaků čtyři ženy, nemají konstrukční vady. Potvrdily to zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel. RegioJet po neštěstí tyto čtyřicet let staré vagony z provozu stáhl. České dráhy (ČD), které mají soupravy ve flotile také, zahájily mimořádné kontroly. Těmi sice vozy prošly, test ale ukázal na další problém – korozi, která může být nebezpečná.
11. 7. 2024|

Zkraje: Zadluženou Liberty by mohl převzít stát, navrhují odbory i politici

Liberty Ostrava má perspektivu, bez transformace se ale neobejde, shodli se zástupci odborů i politiků Moravskoslezského kraje v novém pořadu České televize Zkraje. Nenajde-li se rychle vhodný investor, pomoci by měl stát, který Liberty může převzít. Stát už vyplácí zaměstnancům zadlužené huti mzdu, další vyplácení vyžaduje změnu zákona. Podnik v regionu s dlouhodobě druhou nejvyšší nezaměstnaností dává práci zhruba pěti tisícům lidí. Nová místa si vláda slibovala od gigafactory v Dolní Lutyni, její výstavbu ale místní v nedávném referendu odmítli. Podle zástupců kraje musí vláda s místními lépe jednat.
6. 7. 2024|

Kvůli bezpečnosti se musí upravit padesát železničních přejezdů

Pět desítek přejezdů bude potřeba upravit, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Vyplynulo to z kontroly Správy železnic (SŽ), která u více než stovky z nich měřila výškový rozdíl mezi přejezdy a silnicemi. Ke kontrolám přistoupila po lednové srážce vlaku s kamionem na přejezdu u Dolní Lutyně na Karvinsku, při které se zranilo dvacet lidí a strojvedoucí zemřel. Jednou z možných příčin bylo uváznutí kamionu na přejezdu kvůli profilu silnice v tomto úseku.
19. 6. 2024|

Obyvatelé Dolní Lutyně v referendu odmítli gigafactory. Podle Síkely to další jednání neohrozí

Obyvatelé Dolní Lutyně na Karvinsku v referendu odmítli stavbu továrny na výrobu baterií do elektrických automobilů na území obce. Odhlasovali, že zástupci úřadu mají projektu bránit podáváním připomínek, sdělil starosta obce Pavel Buzek (STAN). V referendu mohlo hlasovat 3600 oprávněných voličů, svůj názor vyjádřilo 2472 z nich. Proti továrně bylo 2176 hlasujících. Referenda o místních záležitostech uspořádalo ještě několik obcí v Česku.
8. 6. 2024Aktualizováno8. 6. 2024|

Nejtragičtější železniční nehodou v historii Česka byla srážka motoráku s vagony v Krouně

Střet vlaků v Pardubicích, při kterém zemřeli v noci na čtvrtek čtyři lidé, je jednou z nejtragičtějších železničních nehod v české historii. Velká železniční neštěstí se odehrála také v Krouně na Chrudimsku nebo ve Studénce na Karvinsku.
6. 6. 2024|

V několika obcích doplní eurovolby i místní referenda. Rozhodovat se bude o gigafactory i větrných elektrárnách

Lidé v několika obcích budou tento pátek a sobotu 7. a 8. června vybírat nejen zástupce do Evropského parlamentu, ale také hlasovat v místních referendech. Ministerstvo vnitra jich registruje jedenáct. Například v Dolní Lutyni na Karvinsku se uskuteční referendum o gigafactory, voliči z obce Mšené-lázně na Litoměřicku a Moravského Berouna na Olomoucku zase budou rozhodovat o vybudování větrných elektráren.
5. 6. 2024|

Nechceme žít vedle baterkárny, opakují obyvatelé Dolní Lutyně

V Dolní Lutyni se konalo další setkání zástupců obce, kraje, zástupců projektu a místních obyvatel kvůli případné stavbě nové továrny na baterie do elektroaut. Druhá veřejná prezentace se nesla opět ve vyostřené atmosféře. Nové informace ale nezazněly. Podle investorů přinese gigafactory do regionu práci a okolním obcím peníze, místní ale namítají, že to bude na úkor půdy a okolní přírody. Místní obyvatelé zvýšenými hlasy zopakovali, že nechtějí žít vedle baterkárny.
29. 4. 2024|

Lidé v Dolní Lutyni budou mít referendum ohledně výstavby gigafactory

V Dolní Lutyni na Karvinsku se v červnu souběžně s volbami do Evropského parlamentu uskuteční místní referendum o strategické průmyslové zóně, která tam má vzniknout. Schválili to jednohlasně dolnolutyňští zastupitelé. Otázku navrhl spolek Zachovejme Poolší, který usiluje o zastavení stavby.
22. 4. 2024|

Obce na Karvinsku chtějí po státu, aby prověřil podmínky pro vybudování průmyslové zóny v Dolní Lutyni

Bohumín, Dolní Lutyně a Dětmarovice budou požadovat od státu důkladné prověření všech podmínek pro případné vybudování strategické průmyslové zóny v Dolní Lutyni na Karvinsku. Chtějí také záruky, že se nezhorší kvalita života jejich obyvatel. Se stavbou zóny souvisí několik problémů, upozornili po pátečním jednání bohumínský starosta Petr Vícha (SOCDEM) a dolnolutyňský starosta Pavel Buzek (STAN). Proti stavbě zóny už vznikla i petice.
8. 3. 2024|

Moravskoslezský kraj otevřel cestu ke vzniku gigafactory v Dolní Lutyni

Moravskoslezský kraj ve čtvrtek otevřel cestu k možnému vzniku Strategického podnikatelského parku v Dolní Lutyni na Karvinsku. Zastupitelé rozhodli o přípravě aktualizace zásad územního rozvoje, která umožní proměnu lokality v rozvojovou zónu. Vláda už ve středu schválila, že zahájí přípravu těchto ploch pro příchod významného investora. Portál iROZHLAS napsal, že stát chce v Dolní Lutyni postavit takzvanou gigafactory, tedy továrnu na výrobu baterií do elektroaut za 200 miliard korun.
7. 3. 2024Aktualizováno7. 3. 2024|

Na Karvinsku má vzniknout gigafactory, vláda zahájí přípravu pozemků pro významného zahraničního investora, řekl Fiala

Na Karvinsku by mohla vyrůst továrna na výrobu baterií do elektromobilů. Vyplývá to z dokumentů, které dostali na čtvrteční jednání zastupitelé Moravskoslezského kraje, na tiskové konferenci po jednání kabinetu to ve středu potvrdil premiér Petr Fiala (ODS). Vláda má nyní zahájit přípravu ploch na stavbu mezi Dolní Lutyní a Věřňovicemi pro významného zahraničního investora. Projekt by měl přinést nová pracovní místa, přispět k energetické bezpečnosti a zvýšit konkurenceschopnost Česka. V lokalitě se ale dosud se zřízením průmyslové zóny nepočítalo.
6. 3. 2024Aktualizováno6. 3. 2024|

Provoz na železniční trati u Dolní Lutyně se po několika dnech podařilo částečně obnovit

Provoz na železniční trati u Dolní Lutyně, kde se ve středu srazil vlak s nákladním autem, byl v sobotu odpoledne částečně obnoven. Vlaky místem nehody zatím jezdí omezenou rychlostí a po jedné koleji, sdělil mluvčí Správy železnic (SŽ) Martin Kavka. Středeční havárii nepřežil strojvedoucí vlaku. Dvě desítky cestujících utrpěly zranění.
27. 1. 2024|

Objevují se pochybnosti ohledně přejezdu, kde se srazil vlak s kamionem

Hasiči Správy železnic během čtvrtka odklízeli následky středeční srážky vlaku a kamionu u Dolní Lutyně na Karvinsku. Zemřel při ní strojvedoucí a dvě desítky lidí se zranily. Pokračuje také vyšetřování příčin nehody.
26. 1. 2024|

Hasiči odklidili trosky vlaku, který ve středu narazil do nákladního auta na Karvinsku

Hasiči Správy železnic ukončili práce na odstranění trosek vlaku, který se ve středu u Dolní Lutyně na Karvinsku střetl s nákladním autem převážejícím vrtnou soupravu, řekl jejich mluvčí Martin Kavka. Nehodu nepřežil strojvedoucí vlaku. Dvě desítky cestujících utrpěly zranění. V péči lékařů moravskoslezských nemocnic zůstává pět lidí, stav všech je stabilizovaný. Policie propustila řidiče nákladního vozu. Doprava v místě bude obnovena nejdříve v sobotu večer.
25. 1. 2024Aktualizováno25. 1. 2024|

Střet vlaku s nákladním autem na Karvinsku nepřežil strojvůdce, omezení na koridoru může trvat dva týdny

Při ranní srážce vlaku a nákladního auta, které zřejmě převáželo nadměrný náklad, u Dolní Lutyně na Karvinsku zemřel strojvedoucí. Ve vlaku bylo podle Správy železnic (SŽ) a hasičů zraněno devatenáct lidí, dalších čtyřicet evakuovaných zranění neutrpělo, pět lidí opustilo soupravu před příjezdem záchranářů. Ti ošetřili celkem dvacet lidí, osmnáct transportovali do nemocnic. Pro nezraněné přijel autobus. Ve vlaku cestovalo přes šedesát lidí. Provoz na koridoru mezi Bohumínem a Karvinou a dál na Slovensko se po jedné koleji obnoví v sobotu, zprovoznění druhé koleje předpokládá SŽ do čtrnácti dnů. Škoda je prozatím vyčíslena na 37 milionů korun.
24. 1. 2024Aktualizováno24. 1. 2024|

Obcím se nelíbí způsob rozdělování dotací na rozšiřování školek

Obce kritizují ministerstvo pro místní rozvoj za způsob rozdělování evropských dotací na rozšiřování školek. Podle samospráv resort nepřihlíží k demografickému vývoji regionů. Největší zájem o nové kapacity je ve Středočeském kraji. Nejvíc peněz ale mohou získat jiné regiony, které o ně tolik nestojí.
22. 1. 2023|

Skutečný čapí život mohou lidé sledovat ve dne v noci, kamera ho přenáší on-line

Několik webových kamer na Karvinsku monitoruje čapí hnízda. Zapnuté jsou 24 hodin denně a lidé mohou ptáky sledovat on-line. Jako přínosné je ale hodnotí také ornitologové a ochránci přírody. Pokud se totiž některý z ptáků zraní, mohou mu záchranné stanice včas pomoci.
22. 6. 2021|

V Dolní Lutyni se podle policie střílelo kvůli rodinným sporům

Motivem středečního střeleckého útoku v Dolní Lutyni na Karvinsku byly podle policie rodinné spory. Při nich jedenadvacetiletý útočník postřelil samopalem svého otce a zranil svého bratra. Policisté zadrželi dva lidi, použili služební zbraň a zranili 64letého muže. Sousedé popisují incident jako přestřelku. Policisté zadrželi další zbraně a ohledávají místo činu.
7. 10. 2020Aktualizováno8. 10. 2020|

Karvinsko bude rájem skleníků. Umělé osvětlení a horkovod probudí rostliny i v zimě

V Dolní Lutyni na Karvinsku se budují obří skleníky. Pěstovat se tam mají na 11 hektarech rajčata a okurky. Vše převážně pro tuzemský trh. Hulínská společnost, která skleníky staví, podle redaktora České televize Tomáše Indreie slibuje provoz bez světelného znečištění.
3. 6. 2018|

Marihuanový gang stanul před soudem. Kvůli výrobě drogy pěstitelé poškodili dům

Krajský soud v Ostravě řeší případ pětičlenné organizované skupiny, která na Karvinsku dva roky ve velkém pěstovala marihuanu. Na trh dostali po dvou sklizních 23 kilogramů drogy, vydělali 1,4 milionu korun. Třetí sklizeň už nestihli.
30. 1. 2018|
Načítání...