Práce na stavbě železničního uzlu Pardubice pokračují především na prvním nástupišti i přilehlé staniční koleji. Zároveň je už jasné, že se práce zdrží. Omezení na trati se prodlouží o měsíc. Důvodem je pozdější zahájení stavby kvůli odvolání jednoho z účastníků stavebního řízení.
Výluka na trati z Pardubic do Hradce Králové se o měsíc prodlouží. Práce na modernizaci mají zpoždění
Práce na trati Pardubice – Rosice nad Labem do Stéblové měly končit 18. listopadu. Předpokládá se, že to bude až v polovině prosince. „Přesto, že výluka je v poměrně krátkém úseku, tak se jedná za poslední dobu o jednu z největších výluk ve východních Čechách,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Vlakové spoje nahradilo třicet autobusů, od 1. srpna ještě přibydou. „ Od 1. srpna do 5. září bude zajištěna také náhradní autobusová doprava místo osobních vlaků mezi Pardubicemi a Přeloučí. Rychlíky však budou nadále jezdit podle výlukového jízdního řádu,“ řekl Šťáhlavský.
V současné době Správa železnic staví nový most přes ulici Jana Palacha a protihlukové stěny. „Protihlukové stěny jsou v oblasti podchodu a ulice Jana Palacha, kde se nejvíc přibližujeme obytné zóně,“ vysvětlil náměstek pro investice Správy železnic Radomil Novák.
Stavebníci také chystají zdvoukolejnění mostu na trase Pardubice–Rosice. „V současné době připravujeme přemístění stávajícího mostu, který bude sloužit jako provizorní, když budeme budovat nový,“ vysvětlil Novák.
Práce jsou podle něj také specifické tím, že se provádějí v řece, stavebníci musejí mít montážní plošiny a také budovat ochranné konstrukce. Zdvoukolejnění mostu by mělo výrazně zrychlit vlakovou dopravu. Modernizace tratě by měla být kompletně hotová v prosinci 2024.