Přes tři tisíce nových míst na záchytných parkovištích by měly v příštích letech vzniknout u stanic pražského metra. Alespoň s tím počítá magistrát. Během srpna má začít stavba P+R na Černém mostě, kde přibude téměř 600 nových míst. Do konce léta Praha očekává, že dostane stavební povolení na stavbu P+R ve Stodůlkách. Další stovky nových stání jsou pak v plánu na Opatově, u Depa Hostivař nebo v Praze 6.
Praha chystá tisíce nových míst na záchytných parkovištích
Nová parkovací místa na Černém Mostě by mohli řidiči začít využívat koncem příštího roku: „Z plošného parkoviště, kde je 300 parkovacích stání, se stane objektové parkoviště s 880 místy,“ řekl ČT Ondřej Chlupáček z kanceláře náměstka primátora Adama Scheinherra, který má na starosti dopravu. Podle Chlupáčka v současnosti probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby, ta by měla být zahájena už v průběhu srpna.
„Podle posledních informací, které od města máme, má být stávající P+R parkoviště uzavřeno 1. srpna 2019 s tím, že pak budou následovat jednotlivé práce spojené s výstavbou,“ říká místostarosta Prahy 14 Petr Hukal a dodává, že uzavírka má podle plánu hlavního města Prahy trvat 18 měsíců.
Dalším parkovacím domem kombinujícím rezidenční a P+R parkování je podle magistrátu parkovací objekt Petržílkova ve Stodůlkách. „Pro ten očekáváme vydání stavebního povolení na konci léta a zahájení výstavby na jaře příštího roku,“ dodává Ondřej Chlupáček. Mluvčí Prahy 13 Michala Králová dodala, že městská část výstavbu parkovišť P+R na svém území dlouhodobě podporuje.
Přímo u stanice metra Opatov na lince C by podle magistrátu mělo vzniknout 490 stání a u Depo Hostivař na lince A pak 600 stání. „Máme hotovou dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí a zažádali jsme o vydání územního rozhodnutí,“ dodává Ondřej Chlupáček z magistrátu.
„Důležitým P+R se v budoucnu stane také záchytné parkoviště budované v rámci terminálu Smíchov, kde zastupitelstvo schválilo náš záměr na vypsání veřejné zakázky na výběr generálního projektanta. Také tento projekt chceme maximálně urychlit, investiční odbor už zahájil výběrové řízení,“ uzavírá Chlupáček.
Několik parkovacích projektů se připravuje na Praze 6
Po schválení změny územního plánu je magistrát připraven zahájit také projektování objektového P+R Tobrucká. „Místním v Praze 6 uleví v budoucnu také velké P+R parkoviště s 2000 místy u plánované železniční stanice Dlouhá míle. Tam Správa železniční dopravní cesty vybuduje záchytné parkoviště ve spolupráci s Prahou,“ vysvětluje Chlupáček. SŽDC by tam měla postavit 950 míst, Praha 1050 parkovacích míst.
Na křižovatce ulic Drnovská a Vlastina na Praze 6 vznikne podle magistrátu parkovací dům Dědina. Na ten má magistrát s Prahou 6 smlouvu o společném zadání. „Momentálně jsme ve fázi přípravy dokumentace pro územní rozhodnutí,“ říká Ondřej Chlupáček.
„Po dohodě s Prahou 6 magistrát zadá také studii na další tři menší parkovací domy v Podbabě, neboť P+R jsou současným vedením vnímána jako prioritní,“ říká místostarosta Prahy 6 Jiří Lála. Podle něj se uvažuje také o parkovacím domě v ulici Navigátorů, což je ovšem soukromý projekt.
Šesté městské části se nelíbí, že její území už několik let funguje jako parkoviště pro středočeské řidiče. „I proto jsme začali zavádět parkovací zóny a připravovat studie parkovacích domů. A protože P+R bohužel stále nevznikají, nezbývá nám, než parkovací zóny rozšiřovat téměř na celé území městské části spolu s dalšími omezujícími opatřeními, jako například světelné závory,“ dodává místostarosta Lála.