Obsluha aplikace je snadná. „V kalendáři si vyberou termín a čas, který jim vyhovuje. Se žádostí o nový pas, občanku nebo registraci auta musí také zadat své jméno a e-mail,“ dodal Jiří Loučka s tím, že zájemcům o schůzku s úředníky se vzápětí zobrazí kód, který spolu s potvrzením rezervace dostanou na e-mail.
Kód si lidé musí buď zapamatovat, nebo zapsat, protože se zadává do vyvolávacího systému na úřadu. V e-mailu najdou také odkaz pro případné zrušení rezervace.
„On-line rezervační systém zkvalitní dostupnost a poskytování služeb občanům. V dnešní zrychlené a přetechnizované době je možnost rezervace nebo vyřízení si záležitostí na úřadě z domova přes internet v podstatě běžné. Chceme přibližovat magistrát občanům a rozšíření nabídky služeb je jednou z cest, jak k tomu přispět,“ řekl primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký (ČSSD).
Neohlášení klienti si počkají
Klienti, kteří si nerezervují termín přes internet, mohou od nového roku přijít na úřad také bez objednání. „Musí ale počítat s tím, že přednost dostanou ti objednaní,“ dokončil Jiří Loučka.
Lidé mají při čekání na vyřízení svých záležitostí také možnost využít bezdrátové Wi-Fi sítě, která je zcela zdarma. Ve svých elektronických zařízeních se k ní mohou přihlašovat v rámci sítě nazvané MMFM-FREE.
Další novinkou, kterou chystají frýdecko-místečtí úředníci, jsou také on-line data o počtu čekajících klientů na jednotlivých agendách, včetně průměrné čekací doby. „Tato data budou k dispozici přímo z vyvolávacího systému, takže zahrnovat budou jak objednané, tak neobjednané klienty. A právě neobjednaní klienti se tak budou moci rozhodnout, zda si přijdou vyřídit například občanku nebo pas hned, nebo přijdou jindy,“ dodal náměstek primátora Pavel Machala (ČSSD).