Nádraží v Havířově čeká rozsáhlá modernizace. Budova by mohla sloužit i lezcům

Výpravní budovu vlakového nádraží v Havířově na Karvinsku i jeho okolí čeká rozsáhlá modernizace. Stavba v bruselském stylu bude poté sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také pro sportovní či kulturní aktivity, uvedl náměstek primátorky Josef Bělica (ANO).

Video Oprava havířovského nádraží
video

Nádraží v Havířově se promění. Budova poslouží i lezcům

Město a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se dohodly na společném postupu a v úterý obě strany uzavřely memorandum o spolupráci. 

Renovaci celého prostoru před nádražím bude mít na starosti město, které předpokládá, že přestavba vyjde na zhruba 150 milionů korun. Město ji bude hradit z vlastního rozpočtu. „Už máme zpracovánu projektovou dokumentaci. Dneska jsme ve fázi územního řízení,“ uvedl Bělica. Se zahájením úprav radnice počítá letos.

„Nově by mělo vzniknout asi 180 parkovacích stání. Součástí nového přednádražního prostoru budou také kryté zastávky a příchozí koridory, do lokality chceme rovněž přivést cyklostezku.“

Josef Bělica

náměstek primátorky

„Už v loňském roce jsme zahájili revitalizaci průjezdu na městskou část Šumbark, která už je hotova,“ uvedl Bělica. Pokračovat by se mělo opravou parkoviště u věžového domu. Na podzim by pak mohly začít další úpravy. Prostor před nádražím by kompletně mohl být dokončen na jaře příštího roku.

SŽDC by se pak mělo postarat o objekty nádraží, v levé části má vzniknout zázemí pro cestující a v nynější velké nádražní hale bude multifunkční centrum.

 

Lezecká stěna i služebna městské policie

Město počítá s tím, že mu po opravách SŽDC halu pronajme a prostor se bude využívat ke sportovním i kulturním účelům. Umístěny by v něm měly být třeba mobilní sportoviště, lezecká stěna, kavárna, sociální zázemí nebo služebna městské policie.

„Zadali jsme zpracování projektové dokumentace na rekonstrukci celé nádražní budovy, tedy i její levé administrativní části. Počítáme s využitím těchto prostor pro cestující a dopravce,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Podle ředitele Správy osobních nádraží Olomouc Gabriela Jursy by přestavba objektů mohla rovněž začít ještě v letošním roce, s dokončením se počítá v roce 2019, maximálně 2020. Náklady Jursa zatím nechtěl specifikovat, řádově by však mělo jít o desítky milionů korun a oprava by měla být levnější než modernizace prostoru před nádražím.