Masarykův okruh se chystá na blížící se Grand Prix

Motocykloví nadšenci se musí při cestě na Grand Prix připravit na možné kolony ve směru na Brno. Části dálnic D1 a D2 se totiž opravují. Přímo v Brně pak při cestě do areálu mohou místo aut využít autobusů, které je bezplatně dopraví až k tribunám, a nemusí tak hledat parkovací místo. Návštěvníci totiž mohou parkovat na vyhrazených plochách podle typu vstupenky.

„Letos je Brno obklopeno uzavírkami. Podařilo se ale vyjednat, že všechny uzavírky by měly být v režimu 2 a 2 jízdní pruhy. S tím, že se dá předpokládat, že levý jízdní pruh bude zúžený. To samozřejmě skrývá možnost brždění dopravy a vytváření kolon,“ popsal situaci ředitel jihomoravské policie Leoš Tržil.

Ředitelství silnic a dálnic tak o víkendu zastaví všechny údržbové práce na dálnicích D1 i D2 u Brna, aby tak usnadnilo řidičům nájezd na tamní Masarykův okruh. Plně průjezdné budou i přes současné opravy exity Ostrovačice a Kývalka, které jsou hlavními příjezdy na okruh. Přesto policisté doporučují návštěvníkům Grand Prix, aby do Brna na okruh vždy vyráželi s několikahodinovým předstihem. Jen to jim zajistí, že závody stihnou i přes možné potíže v dopravě.

Dopravní podnik radí při cestě na okruh využít autobusy

I při průjezdu Brnem se řidiči mohou setkat s komplikacemi. Dopravní podnik proto radí řidičům, aby se k okruhu přepravili pomocí autobusů. Sníží se tak počet projíždějících aut i pravděpodobnost dopravní zácpy. „Jsme připraveni na zvýšený nápor na přepravu, předpokládáme více návštěvníků než v předchozích letech. K dispozici bude 50 kloubových a 30 standardních autobusů. Interval mezi spoji bude v největších špičkách mezi 1 až 2 minutami,“ uvedl vedoucí dopravního odboru DPMB Jan Seitl.

Návštěvníci mohou využít dvou spojů, které je dovezou k okruhu. Autobusová linka 400 odjíždí z Mendlova náměstí a za příznivých podmínek dorazí do cíle, na zastávku AUTOMOTODROM, START, za 20 minut. Druhá trasa vede z oblasti kempů v Žebětíně. Tu bude obsluhovat kyvadlová linka X. Dopoledne vyveze zájemce k automotodromu a odpoledne zase zpět do Žebětína. Na obou trasách budou cestující přepraveni bezplatně. Linku X je možné využít i k dopravě na vzdálenější tribuny.

Bude se parkovat podle typu vstupenky

Přímo u tribun mohou lidé, kteří na místo dorazí osobním automobilem nebo motocyklem zaparkovat. Pouze ale držitelé vstupenky Gold mohou k parkování využít všech vyhrazených ploch. Ti, co si koupili vstupenku Silver, mohou využít téměř všechna parkoviště v okolí Masarykova okruhu kromě parkoviště motocyklů P-S Střelnice. K dispozici ale budou mít nové parkoviště na tribuně D. To je pouze pro motocykly a je na něm 400 míst.

Na bezpečnostní opatření v souvislosti s motocyklovou Velkou cenou pravidelně dohlíží v Brně a v dalších částech jižní Moravy 1200 policistů. „Budeme mít podporu i deseti kolegů z Rakouska,“ dodal Tržil. V době závodů, tedy od pátku do neděle, parkuje v okolí okruhu okolo 20 tisíc aut a 5 tisíc motocyklů. Tradičně největší dopravní problémy jsou v neděli při rozjezdu aut po ukončení závodů

Držitelé vstupenky Gold mohou všude, se Silver ne

Držitelé různých vstupenek mají nejen rozdílné možnosti parkování, ale pohybu po areálu. Diváci vlastnící vstupenky Gold mohou do areálu vstoupit kteroukoliv branou a procházet i tranzitní trasy včetně tunelů START a SCHWANTZ. A zároveň mají volný pohyb po všech přírodních tribunách, průchod areálem i shopping zónou u hlavního vstupu na Masarykův okruh.

Naopak lidi, kteří si zakoupili lístek Silver, opravňuje ke vstupu pouze na čtyři přírodní tribuny Masarykova okruhu, mezi kterými mohou volně procházet. Vstupenka SILVER dále platí pouze na vnějším okruhu kolem závodní dráhy. Její držitelé nemohou procházet tunely START a SCHWANTZ a nemají přístup do shopping zóny u hlavního vstupu na Masarykův okruh.

Masarykův okruh se připravil i na velká horka

Všichni návštěvníci ale budou vystaveni během závodům slunci a vysokým teplotám. “Nevypadá to, že by o víkendu bylo lepší počasí. Budou proto posíleny zdravotnické služby, zdravotníci na tribunách, více sanitek. Budou tam sprchy, zavlažovací zařízení, a to ve vrchních částech tribun a na tribuně C i ve spodní části tribuny,“ vysvětlila výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.