Maloobchodní tržby bez prodejů aut v září zrychlily meziroční růst na 7,3 procenta ze srpnových 3,7 procenta. Tradičně nejvyšší růst zaznamenal prodej zboží po internetu, vyšší byly také tržby v prodejnách počítačů, zdravotnického a kosmetického zboží nebo oděvů a obuvi. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Maloobchodní tržby táhl nahoru prodej počítačů, kosmetiky i oblečení
Letošní září mělo více pracovních dní než loňské, po očištění o kalendářní vlivy byly proto tržby meziročně vyšší o 5,1 procenta. Meziměsíčně se tržby v maloobchodě očištěné o sezonní vlivy zvýšily v září o 0,7 procenta.
„Maloobchodní tržby v září byly sice opticky vyšší, stály za tím však kalendářní vlivy. I po jejich očištění však tržby pokračovaly v solidním růstu, který byl srovnatelný s dosavadním letošním vývojem. Letošní dynamika maloobchodních tržeb (bez automobilů) kolem pěti procent tak zůstává obdobná jako v předchozích letech a ve srovnání s průměrem eurozóny je dvojnásobná,“ konstatuje hlavní ekonom ING Bank Jakub Seidler.
A dodává, že tak navzdory tomu, že indikátory důvěry domácností z titulu obav ze zpomalování ekonomické aktivity v letošním roce poklesly a nachází se na nejslabší hodnotě za poslední tři roky, zůstává spotřeba tuzemských domácností nadále příznivá z titulu přehřátého trhu práce a solidní dynamiky mezd.